Gå til innhold

er d stor ytelsesforskjell mellom 667og800MHz ram?

noenmoen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

skal kjøpe meg ny PC med AM2 socket og lurer på om d er stor ytelsesforskjell mellom 667MHz og 800MHz DDR2 ram...

jeg skal ha 2GB ram...

skal ikke ha så alt for dyr ram men heller ikke d billigste og dårligste...

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av Hellriser
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tvilsomt at du merker stort forskjell i og med at hovedkortene i dag ikke klarer nytte mer enn 667 mhz brikker, en kan fint sette i kjappere brikker men p.g.a. høyere cas timing osv... på den brikkene med mer mhz vil nok dette ha lite å si i normal sammenheng.

Driver man ekstrem overklokking derimot, vil man nok kanskje ha brikker som takler mer mhz slik at en ikke risikerer å kjøre minnebrikkene til hesikke under klokking av cpu osv...

Skrevet

Viss jeg skal kjøpe DDR2 ram er det lure av meg å kjøpe en PC5300 brikke med Cl3 isteden for en PC6400 brikke med Cl5. Brikkene har like stor lagringskapasitet og samme merke.

Skrevet
Viss jeg skal kjøpe DDR2 ram er det lure av meg å kjøpe en PC5300 brikke med Cl3 isteden for en PC6400 brikke med Cl5. Brikkene har like stor lagringskapasitet og samme merke.

6391624[/snapback]

Jeg ville ha gådd for PC6400 med mindre CAS men skulle fungere greit det

Skrevet

6391624[/snapback]

eh... d der har jo absolutt ingenting med d jeg spurte om...

lag heller din egen topic...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...