Gå til innhold

Batterier til blits - hva er best?


Anbefalte innlegg

Så vidt jeg vet bruker de fleste blitser 4*AA batterier, i hvert fall den jeg har bestilt (430 EX).

 

Hva slags batterier bruker dere i blitsene?

 

Vil IKEA-batterier fungerer fint, eller er det bare oppladbare som gjelder? Førstnevnte er jo veldig billige. Da jeg forsøkte med 6*AA (Ikea) i min 350D ble de i hvert fall tømt rimelig kjapt.

 

Vil jeg merke forskjell i tiden det tar å lade opp blitsen? Eller er det kun antall bilder pr batteriskift som er forskjell?

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drop Ikea-batterier, til blits så er det NiMH oppladbare batterier som gjelder. Kjøp noen med mange mAh og kjøp ett par sett av ett OK merke.

 

Du vil få raskere opplading av blitsen og NiMH batterier vil yte nesten maks til de er tomme. Bruker selv disse:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=65626

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=26250

Kjekk lader med 12V og 230V lading.

 

Fra The-Digital-Picture.com:

The 430EX is powered by 4 AA-size Alkaline Batteries (6V) or 4 AA-size NiMH Rechargeable (4.8V). Full power recycle time is 3.7 Seconds with alkaline batteries or - note this - 2 Seconds with NiMH batteries. NiMH batteries have much less internal resistance than Alkaline batteries resulting in significantly shorter re-cycle times. NiMH batteries also give more consistent (full) power until they are discharged while Alkalines will recycle the flash more and more slowly as they expend their life. Adding environmental concerns and cost to this equation should make the decision to use NiMH batteries a no-brainer.

Lenke til kommentar
Jeg bruker 4 x GP 2300mAh batterier, og de funker utmerket :)

6382983[/snapback]

GP høres bra ut, for de selger vi på jobben:)

 

Har du noen tall på ca hvor mange bilder du får pr opplading? Og hvor lang tid bruker de på å lade opp (lade batteriene, ikke blitsen)?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet bruker de fleste blitser 4*AA batterier, i hvert fall den jeg har bestilt (430 EX).

 

Hva slags batterier bruker dere i blitsene?

 

Vil IKEA-batterier fungerer fint, eller er det bare oppladbare som gjelder? Førstnevnte er jo veldig billige. Da jeg forsøkte med 6*AA (Ikea) i min 350D ble de i hvert fall tømt rimelig kjapt.

 

Vil jeg merke forskjell i tiden det tar å lade opp blitsen? Eller er det kun antall bilder pr batteriskift som er forskjell?

6382598[/snapback]

 

Jeg bruker 12 x GP 2500mAh batterier (4 + 8 i batteripakke CP-E3).

Og dette er det ultimate for meg.

Lenke til kommentar
Hva tar dere forresten for GP AA 2300 og 2500mAh batterier?

6383071[/snapback]

Jeg kunne bare finne 4-pakning med 2600. De koster 199 kroner.

Jeg kjøpte en pakke med GP 4*AA 2500 med lader til 12- og 230V. Den koster ordinært ca 360 kroner (fikk den en del billigere).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

IKEA batterier har jeg hørt slår ut det meste av vanlige batterier! SÅ hvorfor ikke? Ha en 12 pakning med IKEA batterier i fotovesken, og gjerne de primære oppladbare.

Når de oppladbare går tomt skifter du til IKEA batteriene og vips :D Så lader en bare de andre når en kommer hjem igjen

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville gått for denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322654

 

Vi har en slik en, bare at det er 2500 mAh, og ladetiden er på 30 minutter...Den er helt sinnsyk..På fadern sitt gamle fotoapparat, som brukte 4 AA batterier hadde helt elendig fotokapasitet med vanlige batterier...Men når vi fikk den laderen, så kunne vi ta over 1500 bilder før batteriene var tomme..Skjønner det ikke, men helt sinnsyke er de :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...