Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte å lære meg C#, men lurer på noen ting før jeg (eventuelt) starter. Som jeg forstår er C# avhengig av .NET rammeverket? Dvs. at C# programmer er verdiløse om brukeren ikke har .NET innstallert? Eventuelt finnes det innstallasjonprogrammer som sjekker om bruker har .NET installert og hvis ikke innstallerer dette? Takk for svar :w00t:

 

PS: Noen anbefalte tutorials? (from-the-ground-up typen :D)

Endret av bakers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, C# er avhengig av .NET rammeverket. og programmene dine er verdiløse om brukeren ikke har .NET installert. Vet ikke om det finnes slike programmer du etterspør, men brukeren vil nok uansett få klar beskjed om at han mangler .NET hvis du prøver å kjøre et C#-program uten (gjetning fra min side, aner ikke).

 

Det finnes mange tutorials på nettet. Google it. Du bør også få god peiling på hva OOP dreier seg om før du prøver å lage noe i C#. les om OOP, .NET og C# på wikipedia, både på norsk og engelsk. der vil du få en grei innføring. itpro.no har en introduksjon til OOP liggende såvidt jeg vet, ellers kan du google det også. "OOP introduction", "C# tutorials" etc... Ellers tror jeg det letteste er å skaffe seg en god bok. vet det er mange som er fornøyd med "Programming C#" av Jesse Liberty (finner den bl.a på amazon), og jeg har akkurat bestilt fjerde utgave av denne selv, så kan svare deg på det når jeg får den. Ellers har amazon utrolig mange bøker om C#. les litt om kommentarene de har fått og sånt.

 

Lykke til med C#!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...