Gå til innhold

Mest krevende spill i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ghost Recon: Adwanced warfighter til PC er definitivt det mest krevende spillet som finnes til dags dato. Krever mye mer enn både Oblvion, Fear og Battlefield 2.

 

 

Jeg har 2,8 GHz Pentium IV

1024 MB RAM

Radeon 9600 256MB

 

Jeg kjørte GRAW på laveste detaljnivå og laveste oppløsning. Spillet hakket som fy. De av dere som tror dere har et bra oppsett. Test dette spillet. Det krever usannsynlig mye maskinkraft :ermm:

6377984[/snapback]

Funker helt fint for meg.. på full grafikk.

6378825[/snapback]

 

Og nøyaktig hva mener du med full grafikk ? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Ettersom trådstarter ser ut til å være ute etter det potensielt mest krevende spillet så vil jeg også si Oblivion. Det å kjøre "på fullt" er en ting, men om du redigerer .ini-fila og øker diverse verdier så vil nok maskina di få kjørt seg litt.

Lenke til kommentar
Du kjører spillet med dine speccs? Selv om det er bærbar, så er det rimelig bra da:p

 

Laptop: A64 X2 4400+ Dual Core (Desktop CPU), 2GB Ram, Go7800GTX

6387374[/snapback]

 

 

Jeg kjører raids på Balanced med min laptop om jeg tweaker litt...

 

Min maskin kjører FEAR, Oblivion uten noen store problemer med HDR og annet snacks, men har ikke nubbesjangs til å ta EQ2 på max.

 

 

Edit:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=61591

 

Her har vi et bilde med max details.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
jeg mener F.E.A.R. er et grafisk bedre spill enn oblivion... men oblivion har mye større områder man beveger seg i som gjør at d blir mer krevende...

hadde man hatt like store områder i F.E.A.R. så sku PC'n fått kjørt seg :p

6395044[/snapback]

 

som sagt, det er bare å justere .ini-filen i oblivion, så blir det ganske hissige maskinkrav etter hvert :)

Lenke til kommentar
jeg mener F.E.A.R. er et grafisk bedre spill enn oblivion... men oblivion har mye større områder man beveger seg i som gjør at d blir mer krevende...

hadde man hatt like store områder i F.E.A.R. så sku PC'n fått kjørt seg :p

6395044[/snapback]

 

som sagt, det er bare å justere .ini-filen i oblivion, så blir det ganske hissige maskinkrav etter hvert :)

6396324[/snapback]

 

Kan man gjøre det i andre spill også eller' ? :)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd everquest 2, men dette kan jeg si: Jeg synes både fps'n og grafikken i fear er dårligere enn i oblivion. Det jeg mener er at hvis jeg skal ha like bra grafikk og FPS som jeg har i oblivion, må jeg ha en bedre maskin. Dermed vil jeg si at FEAR krever mest.

 

 

PS. Som èn nevnte her tidligere med Football manager; for at det skal bli spillbart med alle ligaer og full database, trenger du en råtass av en maskin.(gjerne med intergrert skjermkort :p )

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at dere tar en titt på Tomb Raider Legend. Hvis man setter alt på ON inkl "Next Gen", så tenker jeg FPS'en deres går i kjellern. Jeg har ikke fått testet Oblivion på den riggen jeg har nå, men jeg sitter ihvertfall igjen med inntrykket om at TRL må være noe av det mest krevende man kan kjøre nå om dagen.

 

Bruker en A64 4000 med 2GB Ram og X1900XT, og jeg sliter med å få FPS over 20 med alt eyecandy på. Dette var på begynnelsen av første brett. Det skal sies at når jeg skrudde av next gen, så spratt FPS rett opp i 60.

 

Du kan laste ned demo hvis du vil teste, men pass på å få ned den demoen som inneholder next gen. Finnes nemlig en som ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Over til det med loading times i HL2 igjen, jeg merka nesten ikke at de var der, selv med min slappe Athlon 2800+, men nå har jeg 1.5 gigg ram og da, så kanskje det har noe å si..

Jeg syns WoW med full grafikk i MC feks eller BWL er krevende! Ser ikke så bra ut, men har du spell detail på full og alt på fullt så skal jeg love deg du skal slite med FPS'en, samme gjelder TombRaider/Condemed: Criminal Origins eller PREY..

Og når CellFactor kommer, eller Crysis så tror jeg de som har brukt 20K på en pc kommer til å få seg en overaskelse.! (Kjøpe nytt DX10Skjermkort! Ojsann :p SYND DET! HAHA)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

som sagt, det er bare å justere .ini-filen i oblivion, så blir det ganske hissige maskinkrav etter hvert :)

6396324[/snapback]

 

Kan man gjøre det i andre spill også eller' ? :)

6403849[/snapback]

Sannsynligvis, men det med .ini-filen i oblivion er at den er så enkel at vi vanlige folk kan redigere den ganske enkelt. Åpne i notepad, finne det du vil øke/minke, skrive et annet tall og lagre. Trenger liksom ikke så mye programmeringskunnskaper :p

Lenke til kommentar
jeg mener F.E.A.R. er et grafisk bedre spill enn oblivion... men oblivion har mye større områder man beveger seg i som gjør at d blir mer krevende...

hadde man hatt like store områder i F.E.A.R. så sku PC'n fått kjørt seg :p

6395044[/snapback]

 

som sagt, det er bare å justere .ini-filen i oblivion, så blir det ganske hissige maskinkrav etter hvert :)

6396324[/snapback]

 

Kan man gjøre det i andre spill også eller' ? :)

6403849[/snapback]

 

Jeg vet i alle fall at man kan tweake mye rart i Gothic 2 i .ini-fila

 

Sikkert greit å ta backup av fila først :)

Lenke til kommentar
jeg mener F.E.A.R. er et grafisk bedre spill enn oblivion... men oblivion har mye større områder man beveger seg i som gjør at d blir mer krevende...

hadde man hatt like store områder i F.E.A.R. så sku PC'n fått kjørt seg :p

6395044[/snapback]

 

som sagt, det er bare å justere .ini-filen i oblivion, så blir det ganske hissige maskinkrav etter hvert :)

6396324[/snapback]

 

Kan man gjøre det i andre spill også eller' ? :)

6403849[/snapback]

 

Jeg vet i alle fall at man kan tweake mye rart i Gothic 2 i .ini-fila

 

Sikkert greit å ta backup av fila først :)

6434973[/snapback]

 

Okei, noen som vet om noen flere?

Må vel leite litt selv da.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...