Gå til innhold

Mine 2 første bilder med d70s


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Endelig har jeg skaffet meg D70s med kit linse 18-70mm. Skal nå begynne jakten på å bli fotograf. Venter på min 18-200 vr linse, men den kommer ikke før i juli.

 

Uansett har dere mine aller to første bilder. Ubehandla og tatt med standard innstillinger:

 

173312963_cd891a7fe7_o.jpg

 

173312964_fc303797ed_o.jpg

 

Ikke mye å skryte av, men både bikkja og dame er finere i virkligheten :D

 

 

Takk til alle som har hjulpet meg hittil. Jeg kommer til å spørre mye om hjelp fremover. Denne burde kanskje havnet under gledesutbrudd, men der er jo aldri noen av kamerafolket å leser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er i fast forhold jo! :!:

 

;)

 

Over til bildene, de er veldig "standard". De er ikke eksepsjonelle.

 

Det er allikevel fine bilder, de er skarpe og fargene er pene. I kanten på ansiktet hennes er det veldig utbrent der solskinnet treffer, det burde du alltid prøve å unngå. Det er lett å ta utbrente bilder i sollys. For å unngå det vil jeg anbefale deg å kjøpe et polariseringsfilter. Et slikt gjør det lettere å få balanserte farger på bilder hvor det er mye sollys og refleksjon.

Lenke til kommentar

Fint at du også viser oss ansiktet til dama. :)

 

Om bildet: Jeg ville i disse tilfellene plassert begge (hunden og jenta) litt mer til høyre i bildet, da begge er fronten den veien, og de ville da vært vendt "innover" i bildet.

 

Hvis du hadde latt høyre kant vært omtrent der den stanga står.

 

Et tips: Sett "Grid display" til on. Du får da et slags rutenett som kan hjelpe deg å komponere bildene. Dette rutenettet i D70 har kryssende linjer i et eventuelt motivs "tyngdepunkter". (Det er fire horisontale linjer, og ikke to, som på mange andre kamera)

Hvis du f. eks legger et øye e.l. i vinkelen disse, og tenker litt, kan du bruke disse i komponeringen.

 

Søk f. eks. på Gyldent snitt på google, og skumles til du har en ide om hva dette dreier seg om. (Beklager hvis dette er kjent stoff allerede)

 

Lykke til med tvillingbroren til mitt nyinnkjøpte kamera. :)

Endret av Moxica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...