Gå til innhold

EWB trenger hjelp til oppsett


Anbefalte innlegg

Sitter og tegner i Electronics Workbench, det er greit nokk, men når jeg prøver å lage kretskort i Ultiboard begynner det å bli krøll.

 

- Hvordan setter jeg programmet til ett lags kretskort???

- Kan jeg få programmet til å tegne til strip board?

- Kom gjerne med tips og lure triks......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje litt dumt og si det nå som kretsen er ferdig tegnet, men "Cad eagle" er egentlig bedre, syns jeg.

først tegner du kretsen, så switcher du til "board" og plaserer komponenter, og velger "autoruter", også velger du et eller to lags kort, klaring mellom baner osv. ganske greit program

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
kanskje litt dumt og si det nå som kretsen er ferdig tegnet, men "Cad eagle" er egentlig bedre, syns jeg.

først tegner du kretsen, så switcher du til "board" og plaserer komponenter, og velger "autoruter", også velger du et eller to lags kort, klaring mellom baner osv.  ganske greit program

6369391[/snapback]

 

Strengt heter det vel Eagle PCB, laget av cadsoft (tror jeg).

Uansett er ikke autorouting alltid så lurt å bruke.

Lenke til kommentar
kanskje litt dumt og si det nå som kretsen er ferdig tegnet, men "Cad eagle" er egentlig bedre, syns jeg.

først tegner du kretsen, så switcher du til "board" og plaserer komponenter, og velger "autoruter", også velger du et eller to lags kort, klaring mellom baner osv.  ganske greit program

6369391[/snapback]

 

Strengt heter det vel Eagle PCB, laget av cadsoft (tror jeg).

Uansett er ikke autorouting alltid så lurt å bruke.

6369681[/snapback]

nei, alt er i samme program, krets tegning, pcb tegning osv.

og er ikke alltid jeg bruker autoruting, men noen ganger.

Lenke til kommentar
kan man importere tegninger fra ewb til eagle?

6376697[/snapback]

kanskje, prøvde og søke litt, jeg tror du kan lagre "netlist" i EWB, også importere den i Eagle. jeg har ikke EWB nå, så jeg får ikke prøvd det. (laster ned nå, så da får vi se)

;)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Jeg har brukt EWB i hele år(vk1). Helt forferdelig program, hadde et mye bedre program på grunnkurs. Tidligere i år hadde jeg som prosjekt å bygge en FM sender. Da jeg var ferdig å simulere i multisim, måtte jeg jo lage kretsen i ultiboard. Men det jeg ikke visste var at standard for banene var på toppen av kortet(sammen med komponentene). Det jeg etter hvert fant ut, var at det gikk an å switche banene til undersiden, men når banene ligger på undersiden går det ikke an å forandre på de (!) Det går ikke an å slette de eller noe annet. :no:

Lenke til kommentar

kretsen din, Behydro, er jo ikke så avansert, så tror det beste er og tegne den på nytt i "Eagle CAD" Der har du mulighetene til ganske mye, i freeware versjonen. Bare at Kretskortet ikke kan utvides så mye du vil.

Hvis du skulle prøve og laste det ned (pirat), merker den det, og programmet funker ikke, selvom du beholder filene og laster ned freeware igjen :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...