Gå til innhold

PC finner ikke HDDen


Anbefalte innlegg

jeg slo av Pc på vanlig måte. neste dag når jeg skulle slå den på igjen sto fant ikke maskinen HDDen. feil meldingen lød ca. "Pri Master hardisk Error. Press F1 to continue."

Så jeg presset F1. da sto det Insert Boot disk.

Jeg kjører Xp så jeg satt i CDen Men da så setupen at den ikke kunne gjøre noe for der var ikke HDD.

(Ond sirkel) Problemet løste seg elv etter en stund, men så fikk jeg problemet igjen. Nå har jeg hatt det 3-4 ganger, men nå vil det ikke fikse seg selv.

 

Jeg har prøvd og bytte IDe kabel/kontroll/posisjon.

En gang fikk jeg det til å funke med å gå inn i BIOS og si at jeg hadde en hardisk. ( sette Primary Master til User)

 

Nå kommer jeg ikke på none flere måter å komme inn, så nå leverer jeg den inn til test.

 

MEN hvist noen har en god ide på hvordan jeg kan enten løse problemet om så bare midlertidig. Så jeg kan brenne ut en sikkerhetskopi. Ville det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det virker ut som at du har to pc`er...

 

prøv å sett inn disken i den andre pc'n, hvist det fortsatt er problemer, mandet vere dårlig kontakt bake på jumerane, jeg haddde det samme problemet med en dvd-rom... kom seg da jeg snudde jumperen, slik at den enden som var ytterst, vart innerst...

 

*edrit*: error...

 

[ Denne Melding var redigert av: Alekoy på 2002-10-13 17:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...