Gå til innhold

Gamer PC til 10.000


Anbefalte innlegg

En venn av meg skal kjøpe seg ny data til ca 10.000. Jeg har satt opp ett system som jeg tror funker bra, er langt i fra laget til overklokking siden han ikke driver med det.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30193

 

Han skal i tillegg ha en bZerk strømforsyining på 500w og har valgt ut ett eget kabinett.

 

Lurer også på om det følger med kjøler til prosessoren, eller om han må kjøpe det utenom. Trenger også tips til ett greit AM2 HK.

 

Skal være med skjerm, tastatur og mus.

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venn av meg skal kjøpe seg ny data til ca 10.000. Jeg har satt opp ett system som jeg tror funker bra, er langt i fra laget til overklokking siden han ikke driver med det.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30193

 

Han skal i tillegg ha en bZerk strømforsyining på 500w og har valgt ut ett eget kabinett.

 

Lurer også på om det følger med kjøler til prosessoren, eller om han må kjøpe det utenom. Trenger også tips til ett greit AM2 HK.

 

Skal være med skjerm, tastatur og mus.

6361060[/snapback]

du burde kjøpe en bedre skjerm, tastatur og kansje bedre cpu

Lenke til kommentar
Hmm, uansett så lurer jeg på om vanlige kjølere slik som zalman sine passer til socket AM2, eller om prosessoren er boxed.

6363206[/snapback]

 

eneste zalman kjøleren som passer er den som ser ut som aluminium, 2.utgave av 9500 noe sånt, 530 gram som forgjengeren er opplyst som aluminium på hw og kobber på zalman hjemmeside.

 

så er det en TT heatpipe kjøler, samt en dårlig kobber kjøler, muligens dårlig uten heatpipe, en som mente boxed var bedre som til gjengjeld er aluminium.

Lenke til kommentar
De fleste butikkene oppgir dette. Boxed-viftene er også ganske gode.

6364018[/snapback]

Kan også klokke litt med dem men de skal jo ikke han vennen dina har jeg forstått

6364122[/snapback]

Nettopp derfor er det ikke poeng i å "kaste bort" flere hundre på en annen kjøler.

 

Noen har overklokket flere hundre MHz på boxed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...