Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, null Post Signaler og svart skjerm


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett ganske stort problem som jeg har slitt med i 2 uker nå. Det hele begynnte da jeg skulle bytte kabinett. Etter å ha satt inn alle delene i det nye kabinettet og skulle starte opp, begynnte alt å kjøre helt fint, men jeg fikk ikke noe bilde og Post signal. Tenkte fort at det måtte være skjermkortet, men den gang ei.

 

Har nå feilsøkt på alle delene og testa med ett annet skjermkort, skrudd inn nytt hovedkort og kobla fra alle ting jeg ikke trenger. Noen ganger får jeg ett pip fra HK og maskinen starter. I starten låste maskinen seg under oppstart, men forrige helg funka maskinen helt fint i flere dager. Så på tirsdag ville den pluteslig ikke mer igjen.

 

Har ikke prøvd med annet minne, og skal få tak i en annen psu i dag, men den jeg har er nesten ny, så rart hvis det er den.

Er desperat etter hjelp. Noen som har noen tips?

 

Min data:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz

Asus K8N4-E Deluxe

Gainward GeForce 7800GTX 256MB

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Western Digital Caviar 200GB SATA

2x Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

NEC DVD recorder ND-3500A

Lian-Li PC 6267

Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis den starter fra tid til annen så er det nok et eller annet problem ja, vanskelig å si om det er direkte minnet som er skyldig eller om det er psu, men jeg setter i alle fall en knapp på psuen.

 

Hvis du har mer enn 1 minnemodul, ta ut så du kun har 1 igjen og prøv å bytte spor et par ganger.

Lenke til kommentar
Tja, hvis den starter fra tid til annen så er det nok et eller annet problem ja, vanskelig å si om det er direkte minnet som er skyldig eller om det er psu, men jeg setter i alle fall en knapp på psuen.

 

Hvis du har mer enn 1 minnemodul, ta ut så du kun har 1 igjen og prøv å bytte spor et par ganger.

6359626[/snapback]

 

Vel, testa det med minne og det hjalp ingen ting. har ikke fått tak i en annen psu, så får ikke testa det enda. men tror også det er noe spenningsfeil uten at jeg har noe peil på slikt. noen måte å få testa det?

Endret av inflames662
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...