Gå til innhold

Hvordan skifte multiplier fra 14x til 20?


Anbefalte innlegg

Hei Hei, jeg har så vidt begynt å overklokke mitt system, har forøvrig klokket med abit uguru som er et absolute så bra program, men maskinen klikket fort når jeg begynte og touche på innstillingene, så jeg tok å satte ned hastigheten på ram'en, og da gikk alt mye bedre, men den er fortsatt litt klikk, den kan f.eks finne på å kjøre stabilt i 2 døgn å plutselig klikke.

ikke skjønner jeg hva mch 1.5v er heller?

lurer også på hvordan jeg kan få skifta multiplier til 20x?, da jeg har sett mange andre som har overklokket en pentium D920(2,8ghZ) har gjort om fra 14x til 20x,

har prøvd å se på bios men finner ingenting som tyder på at jeg kan skifte om denne innstillingen..noen som har tips?

 

Hardware:

Abit-aw8-max

Adata 2gb pc 5300 ram

Intel Pentium D920

 

 

oc_01.jpg

oc_02.jpg

oc_03.jpg

Endret av nirosan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentium D920 har 14x multi og ingen annen... bare ES cpuer kan endre multi tildels fritt.

Andre prosessorer som kan endre mulit er eksempelvis 6xx serien til intel som kan senke multi til 14 fra orginal multi..

 

Mvh npvk_x

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
hei du! hva med og ta en titt i BIOS! der kan du nok endre det :p du må jo ikke klokke fra windows bruk bios! last ned Occt (best) eller prime og se om cpuen er stablie etter du har oct :p

6358774[/snapback]

Abit OC Guru er et VELDIG bra program. Går fint an å bruke det isteden for Bios.

 

  oi, 80++ er vel alt for mye egentlig, hehe, du mener TT bigwater?, vil absolute anbefale deg å kjøpe vannkjøling ja!

Nei, det er en kjøler som heter Big typhoon

 

enlargedView_3.jpg

Link

 

nirosan:

Prøv å øke volt på minne til 1,9 eller 2v. Da klarer du kansje å klokke lengre.

Sett minne/FSB til DDR400 (1/1) (Hvis du ikke allerede har gjort det)

 

Jeg tipper at MCH er Chipsettet.

 

Har du lastet ned den nyeste biosen?

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...