skromt Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Klarer ikke lage et web prosjekt grunnet denne feilmeldingen: "Start the web server before proceeding" Hvorda gjør jeg det?
Hårek Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Vet ikke sikkert, men kan tippe på at du kan instalere IIS. http://www.microsoft.com/resources/documen...2.mspx?mfr=true
skromt Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 hmm, mulig, IIS var allerede huket av i legg til/fjern windows komponenter, men med grå firkant istedenfor hvit. Noe betydning?
backup Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Med IIS allerede riktig installert, for å starte IIS sin web-server: Kontrollpanel, Administrative verktøy, Internet Information Services, utvid i venstre panel, åpne Web-områder, marker Standard Web-område og klikk "start element" opp til høyre (sort liten pil). Eller lagre og dobbelklikk vbs-scriptet: dim IISOBJ set IISOBJ = getObject("IIS://localhost/w3svc/1") IISOBJ.Start set IISOBJ = nothing
skromt Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 (endret) ok først gikk jeg inn på IIS I venstre rute vises; jordklode ikon + INTERNET INFORMATION SERVICE og en collapsed mappe. åpner mappen og mitt pc navn vises, eller lokal datamaskin om du vil. Dobbelt klikker på pc navn, og ingen elementer vises. 2: Lager notisblokk fil, paster skript, renamer til .vbs . og får en heftig feilmelding. på linje 2, tegn 1 feil: 0x800CC810 kode: 800CC810 Endret 22. juni 2006 av skromt
backup Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 ok først gikk jeg inn på IIS I venstre rute vises; jordklode ikon + INTERNET INFORMATION SERVICE og en collapsed mappe. åpner mappen og mitt pc navn vises, eller lokal datamaskin om du vil. Dobbelt klikker på pc navn, og ingen elementer vises. 2: Lager notisblokk fil, paster skript, renamer til .vbs . og får en heftig feilmelding. på linje 2, tegn 1 feil: 0x800CC810 kode: 800CC810 6359306[/snapback] Trøbbelet kan skyldes at IIS ikke er riktig installert. Sjekk at du på roten av c har mappa inetpub og at det i denne finnes mappa wwwroot. Hvis du ikke har dette, da er nok ikke IIS riktig installert når det gjelder web-serveren, og ut fra dette bør du installere IIS på nytt.
skromt Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Jo den er der inneholder 9 mapper og 9 filer
skromt Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 (endret) http://localhost/WebApplication1 prosjektet blir tydligvis lagret i C:\Inetpub\wwwroot\WebApplication1 her jeg prøver å lagre og starte et nytt web application i visual studio 2003.NET med C# ASP.NET Endret 22. juni 2006 av skromt
skromt Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Med IIS allerede riktig installert, for å starte IIS sin web-server: Kontrollpanel, Administrative verktøy, Internet Information Services, utvid i venstre panel, åpne Web-områder, marker Standard Web-område og klikk "start element" opp til høyre (sort liten pil). Eller lagre og dobbelklikk vbs-scriptet: dim IISOBJ set IISOBJ = getObject("IIS://localhost/w3svc/1") IISOBJ.Start set IISOBJ = nothing 6359102[/snapback] Spiller det noen rolle hvor jeg starter scriptet fra, i hvilken mappe osv?
backup Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Ok, her har du en enkel test for å se om IIS sin webserver funker: 1. Lagre følgende script på C:\Inetpub\wwwroot med navnet: test.asp <% response.write ("Hei på deg.") %> 2. Start IIS sin webserver 3. Start opp IE og tast inn: http://localhost/test.asp og trykk enter 4. Funker IIS som den skal, får du i browservinduet meldinga: Hei på deg.
skromt Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 nei, det funket ikkje. Prøver å reinstallere så snart eg får tak i windows cden:) er på ferie i hjemstaden
backup Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 nei, det funket ikkje. Prøver å reinstallere så snart eg får tak i windows cden:) er på ferie i hjemstaden 6371190[/snapback] Fikk du en konkret feilmelding eller ble IE bare stående å henge eller skjedde noe annet ...? Spør fordi jo med detaljert input du gir dess større en muligheten for at du kan få nyttig hjelp her. Hvis for eksempel IE ble stående å henge da er stor sannsynlighet for at det er brannmura som blokkerer og løsningen er å gå inn i brannmura for å oppheve denne blokkering gitt at IIS er riktig installert.
skromt Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 (endret) The connection was refused when connecting to localhost. Som tyder på at det er ingenting der. Men mulig det er brannmuren. Skal prøve å slå av windows sin ------------------------------------------ Nope, det funket ikke. Slo også av antivir Endret 24. juni 2006 av skromt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå