Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke lage et web prosjekt grunnet denne feilmeldingen:

"Start the web server before proceeding"

Hvorda gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, mulig, IIS var allerede huket av i legg til/fjern windows komponenter, men med grå firkant istedenfor hvit. Noe betydning?

Skrevet

Med IIS allerede riktig installert, for å starte IIS sin web-server: Kontrollpanel, Administrative verktøy, Internet Information Services, utvid i venstre panel, åpne Web-områder, marker Standard Web-område og klikk "start element" opp til høyre (sort liten pil).

Eller lagre og dobbelklikk vbs-scriptet:

dim IISOBJ

set IISOBJ = getObject("IIS://localhost/w3svc/1")

IISOBJ.Start

set IISOBJ = nothing

;)

Skrevet (endret)

ok først gikk jeg inn på IIS

I venstre rute vises;

jordklode ikon + INTERNET INFORMATION SERVICE og en collapsed mappe.

åpner mappen og mitt pc navn vises, eller lokal datamaskin om du vil. Dobbelt klikker på pc navn, og ingen elementer vises.

2: Lager notisblokk fil, paster skript, renamer til .vbs . og får en heftig feilmelding. på linje 2, tegn 1

feil: 0x800CC810

kode: 800CC810

Endret av skromt
Skrevet
ok først gikk jeg inn på IIS

I venstre rute vises;

jordklode ikon + INTERNET INFORMATION SERVICE og en collapsed mappe.

åpner mappen og mitt pc navn vises, eller lokal datamaskin om du vil. Dobbelt klikker på pc navn, og ingen elementer vises.

2: Lager notisblokk fil, paster skript, renamer til .vbs . og får en heftig feilmelding. på linje 2, tegn 1

feil: 0x800CC810

kode: 800CC810

6359306[/snapback]

Trøbbelet kan skyldes at IIS ikke er riktig installert. Sjekk at du på roten av c har mappa inetpub og at det i denne finnes mappa wwwroot. Hvis du ikke har dette, da er nok ikke IIS riktig installert når det gjelder web-serveren, og ut fra dette bør du installere IIS på nytt.

Skrevet
Med IIS allerede riktig installert, for å starte IIS sin web-server: Kontrollpanel, Administrative verktøy, Internet Information Services, utvid i venstre panel, åpne Web-områder, marker Standard Web-område og klikk "start element" opp til høyre (sort liten pil). 

Eller lagre og dobbelklikk vbs-scriptet:

dim IISOBJ

set IISOBJ = getObject("IIS://localhost/w3svc/1")

IISOBJ.Start

set IISOBJ = nothing

;)

6359102[/snapback]

Spiller det noen rolle hvor jeg starter scriptet fra, i hvilken mappe osv?

Skrevet

Ok, her har du en enkel test for å se om IIS sin webserver funker:

1. Lagre følgende script på C:\Inetpub\wwwroot med navnet: test.asp

<%

response.write ("Hei på deg.")

%>

2. Start IIS sin webserver

3. Start opp IE og tast inn: http://localhost/test.asp og trykk enter

4. Funker IIS som den skal, får du i browservinduet meldinga: Hei på deg.

Skrevet
nei, det funket ikkje. Prøver å reinstallere så snart eg får tak i windows cden:) er på ferie i hjemstaden

6371190[/snapback]

Fikk du en konkret feilmelding eller ble IE bare stående å henge eller skjedde noe annet ...? Spør fordi jo med detaljert input du gir dess større en muligheten for at du kan få nyttig hjelp her. Hvis for eksempel IE ble stående å henge da er stor sannsynlighet for at det er brannmura som blokkerer og løsningen er å gå inn i brannmura for å oppheve denne blokkering gitt at IIS er riktig installert.

Skrevet (endret)

The connection was refused when connecting to localhost.

Som tyder på at det er ingenting der. Men mulig det er brannmuren. Skal prøve å slå av windows sin

------------------------------------------

Nope, det funket ikke. Slo også av antivir

Endret av skromt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...