Gå til innhold

Bærbar til ca 7000,-. Musikk, office.. -Ikke spill


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en bærbar til en kamerat av meg. Han er ikke spesielt interessert i data og skal bruke den til vanlige enkle oppgaver som internett, film, musikk og office-pakken.

Prisen har han satt til ca 7000,-

 

Bærbare har aldri vært min spesialitet, tiltross for at jeg har to, og trenger derfor hjelp til å finne et godt tilbud på grei ”hverdagsmaskin”. Selv har jeg sansen for Thinkpad, Acer og Asus samt at jeg vet at Dell ofte har gode tilbud uten at det får meg til å like dem. Thinkpad vil jeg tro gir minst for pengene så det er kanskje ikke det beste tipset.

 

Kriterier jeg tror vil være viktige inkluderer:

 

- DVD brenner

- WLAN

- Levert med XP installert

- Skjermstørrelse

- Hastighet på prosessor

- Mengde RAM

- Størrelse på harddisk

- Batteritid

- Utseende

- Vekt

- Trygghet på leverandør

- Support (i den grad det vil behøves)

- Det er også sikkert et pluss om han slipper å kjøpe den over nett. Tror det er lettere for en middels datakyndig person å ha en person å snakke med ansikt til ansikt enn å prøve å beskrive problemer over telefon eller e-post. Coop har jo hatt en del meget gode tilbud på bærbare (selv om jeg tviler på at det hjelper så mye å snakke med dem).

 

Som dere ser er det helt vanlige kriterier til en bærbar som ikke skal brukes til spilling av en person som ikke er spesielt interessert i data.

 

Jeg har sett meg litt rundt og funnet noen som kanskje kan passe.

 

Asus A6U 7033,-Asus A6U hos Amentio

I324022_3.jpg

ASUS 15.4" Semp 3300 512MB/60GB/DVD SM/WLAN WXPH 0.3M Cam W/Bag/Mouse (A6U-B145H/NOR)

Dette er en av de maskinene som står under anbefalninger på hw.no i en litt oppgradert versjon. Den leveres med bæreveske og mus.

 

Acer Aspire 5513EWLM 7 500,- Acer Aspire hos Netshop

img_1438864674_0.jpg

- Intel Celeron M370 1,5 Ghz. prosessor

- 15,4" WXGA-skjerm "Crystal Brite" med oppløsning på 1280x800

- 512MB DDR2 minne, oppgraderbar til inntil 2GB

- 60GB harddisk

- Dual layer DVD-brenner, leser og brenner både CD og DVD

- Intel GMA900 grafikkløsning

- Integrert 10/100/1000MBIT

- Integrert TV-tuner, leveres med fjernkontroll

- Vekt 3,1 kg

Det som fristet med denne var naturlig nok integrert TV-tuner med fjernkontroll. Jeg vet ikke om det er noe kvalitet over kortet så det kan hende det bare er tull.

 

Acer Aspire1642ZWLMI 6995,- Acer Aspire hos elprice.no

img_-95731371_0.jpg

Intel® Pentium® M 735A (1.7 GHz - 2MB)

Microsoft® Windows® XP Home Edition

15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright

100 GB harddisk

1024 MB DDR2-533 soDIMM RAM

DVD Brenner - Dual Layer

Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB delt minne

DualView™ support

Soundblaster Pro og MS Sound kompatibelt lydkort

Integrert 10/100 nettverkskort

Intel® Pro/Wireless 2200BG WLAN 802.11b/g

3 x USB 2.0 ports

1x external display (VGA) port

1x PC Card slot (Type II)

Vekt: 2.94 kg

Denne har mye minne og stor harddisk.

 

 

Hvis noen har tilbakemeldinger på disse maskinene eller helst har noen bedre alternativer å komme med hadde jeg satt pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke dette var noen veldig vanskelig nøtt å knekke. Den siste Acer'n er klart best. Og billigst. Det eneste måtte som du er inne på være at du er VELDIG klar for å ofre RAM, HD og CPU for et TV-kort.

 

Olav

 

Edit: Glemte å si at maskinen er et meget godt kjøp uansett hva du sammenligner med i prisklassen, og jeg tror det skal godt gjøres å få mer for pengene til det bruket du beskriver.

Endret av olav1974
Lenke til kommentar
Synes ikke dette var noen veldig vanskelig nøtt å knekke. Den siste Acer'n er klart best. Og billigst. Det eneste måtte som du er inne på være at du er VELDIG klar for å ofre RAM, HD og CPU for et TV-kort.

 

Olav

 

Edit: Glemte å si at maskinen er et meget godt kjøp uansett hva du sammenligner med i prisklassen, og jeg tror det skal godt gjøres å få mer for pengene til det bruket du beskriver.

6354663[/snapback]

Takk for svar.

 

Jeg er enig med meg i at den siste fra Acer ser meget bra ut på papiret. Jeg har også et inntrykk at Acer har god byggekvalitet på produktene sine, men jeg vet ingenting om akkurat denne maskinen.

Ingen har lagt in noen butikkarakter eller erfaringer om elprice, men jeg antar at de er et seriøst selskap med gode rutiner for support.

 

Hvis ingen andre har noen bedre alternativer tror jeg at jeg kommer til å anbefale denne maskinen. Det er nå forresten ikke en maskin som skal kjøpes, men to eller tre. Det er vel fremdeles ikke nok til å få noen kvantumsrabatt.

Lenke til kommentar

Har anbefalt den acern til en venn av meg og. Alternativet hans var (såfremt du synes dette er et greit dell-tilbud på tross av at du ikke liker dem så godt):

 

InspironTM 6400 - LIST-n07645a

Intel® CoreT Solo Prosessor T1350 (1.86GHz, 2MB Cache 533MHz FSB)

Ekte Windows® XP Media Center Edition

512 MB Dual-Channel DDR2 SDRAM, 533 MHz

60 GB SATA harddisk

15,4" WXGA skjerm (1280x800)

128MB ATI Mobility Radeon X1300 Hypermemory

Integreret 16-bits SB kompatibelt lydkort

CD-brenner(24x)/DVD-spiller combo

Integrert 56k V92 modem 10/100 nettverkskort

1-års henteservice

Pris 6,990,-

 

Litt kjappere cpu, bedre skjermkort og mediacenter (om en foretrekker det fremfor home?) på dellen, mens aceren har mer minne, større hdd og dvd-brenner.

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell maskin selv samt denne Acer maskinen som vi anbefaler her.

 

De fleste som har en Dell maskin vil anbefale Dell uansett men i dette tifelle så blir dette irrelevant da trådstarter klart ikke ønsker dette...

 

Man kan snu-vende-riste på Acer forslaget men uansett så blir dette den beste maskinen i dette tilfelle...

Lenke til kommentar

Takk til alle for tilbakemelding.

 

Du får nok ikke noe kvantumsrabatt på 2-4 maskiner på et produkt som er presset ned så mye ;)
Helt enig med deg.
Jeg har denne maskinen og kan hvertfall fortelle deg at det er meget god kvalitet på hele chassie-tastatur-skjerm i bunn og grunn en glimmrende maskin :thumbup:

6361563[/snapback]

Flott. Det var det jeg ville høre.
få bekreftet fra Elprice at du får den med et 8 cellers batteri. Jeg tror den kun leveres med 8 cellers batteri, men det er lurt å være sikker...
Hadde ikke tenkt på at det kunne være et problem. Ettersom du tror det kan være det skal jeg høre etter.
Har anbefalt den acern til en venn av meg og. Alternativet hans var (såfremt du synes dette er et greit dell-tilbud på tross av at du ikke liker dem så godt):

Litt kjappere cpu, bedre skjermkort og mediacenter (om en foretrekker det fremfor home?) på dellen, mens aceren har mer minne, større hdd og dvd-brenner.

Ettersom det ikke er jeg som skal ha PC’n er det likegyldig hva jeg mener om Dell. (Jeg ser at det kan tolkes slik. Det var ikke meningen.) Min oppgave er bare å finne det beste alternativet til mine venner.

Jeg skal titte nærmere på Dell PC’n du nevner og høre hva de synes om den, men ettersom de ikke skal bruke maskinen til spill vil jeg tro at alternativet fra Acer er best for dem.

Lenke til kommentar
Jeg har en Dell maskin selv samt denne Acer maskinen som vi anbefaler her.

 

De fleste som har en Dell maskin vil anbefale Dell uansett men i dette tifelle så blir dette irrelevant da trådstarter klart ikke ønsker dette...

 

Man kan snu-vende-riste på Acer forslaget men uansett så blir dette den beste maskinen i dette tilfelle...

6362627[/snapback]

 

Trådstarter ønsker ikke, men for den han skulle anbefale for var det irrelevant hva han fikk såfremt den var bra, derfor anbefalte jeg dell, men er enig med deg, virker som aceren i dette tilfellet gir mest for pengene såfremt du ikke greier å "snakke" deg til enda litt bedre tilbud på tlf med dell, noe jeg av egen erfaring vet ofte går an :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...