Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo PV 61mod.


Anbefalte innlegg

Veit ikke helt om dette er riktig sted å putte dette, men i så fall får en moderator flytte det.

 

 

Til komfirmasjonen min for en del år sia fikk jeg i gave en Volvo Pv.61mod.

 

Det jeg har tenkt med den er å selge den, enten som den er eller å gjøre et forsjøk på å restaurere den litt(meget tvilsomt da jeg ikke er egnet til det)

 

Bilen har stått i ro en del år, er ikke helt sikker men vil tippe at den ble satt på låven for ca 25-30 år siden. Bilen har stått forholdsvis tørt, selvom taket på låven i de siste åra har begynt å lekke på grunn av manglende vedlikehold(derfor jeg planlegger å selge, siden jeg ikke har noe sted å ha den stående)

Den har en bulk over venstre forhjul og har et panser som er i annen farge en resten av bilen. Forøvrig ser det ut til at den må omlakeres fullstendig.

 

De dekkene bilen sto på er ødelagte, siden bilen har hvilt direkte på disse i alle årene.

 

Inventaret i bilen er litt annerledes en det bilen kom med, rødt teddyfor preger invitaret.

 

Motoren er jeg ikke sikker på tilstanden på, siden bilen ikke har vært starta siden den ble satt inn på låven. Forhåpentligvis er det mulig å gå liv på denne med litt arbeid.

 

så det jeg kan se at må gjøres er:

 

-Skaffe nye dekk.

-Omlakkere bilen.

-få gang på motoren.

-Rette opp bulken.

 

antageligvis mye mer som må gjøres men.

 

Lurer på om noen har noen konstruktiv informasjon å gi på dette? prisantydning etc? mye går en PV for i disse dager uansett?

Veit det er lite informasjon å gå på, men trenger litt feedback alikevell.

 

Skal prøve å få lasta opp noen bilder av bilen, både på insiden og utsiden. Trenger de senere når jeg skal annonsere bilen ut til salg og.

 

En siste ting, vognkortet ser ut til å ha blitt tapt i tiden bilen har stått på låven, så hva må jeg gjøre med det?

Endret av OleLille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antagelig bedre og selge de som de står, en uproff lakkering og annet arbeid for og få solgt er ikke noe sjakktrekk, de som kjøper slike vil stort sett heller se det som det er enn og måtte gruble på hvordan ståa er under lakken.

Det finnes både PV-klubb og Ford M-klubber som helt sikkert kan gi dere en antydning og der finner dere garantert kjøpere.

Lenke til kommentar

Taunus-klubben ser ikke ut til å bry seg stort om biler produsert før 1970. Jeg har ikke tenkt å begi meg ut på noe som helst arbeid med den bilen. Jeg overlater alt til en eventuell kjøper, til og med det å få den ut av låven den står på.

 

Bilen har ikke skilter, og heller ikke vognkort. Er det mulig å få skrevet ut nytt vognkort (tidligere eier er nå død) og kanskje få tilbake orginale skilter?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke, men det finnes flere anonnseforum for slike veterankjøretøy, samt Finn.no helt sikkert vil funke, du får neppe allverden for den men det er viktig at slike blir tatt vare på da dette er norskhverdagsbilhistorie.

Det med papirer er vel ganske liberalt, vet du regnummeret den sist hadde?

Lenke til kommentar

Skjønner.

 

Sett litt på autodb og slik på lignende versjoner.. Vanskelig å få noen god idee på pris utfra det men. Så biler i bedre stand som kosta mindre enn biler som ble solgt som delebiler(og stortsett var vrak)

 

Tror jeg skal satse på å få lagt ut no bilder et eller annet sted, og få en eventuell kjøper til å se på bilen selv(selvom han muligens da må reise langt)

Endret av OleLille
Lenke til kommentar
Inventaret i bilen er litt annerledes en det bilen kom med, rødt teddyfor preger invitaret.

 

6353604[/snapback]

 

Det er sikkert bare varetrekk. Før i tida hadde de den merkelige forestillingen at de satte trekk utenpå de originale setene da de var nye. Så jeg synes du skal se om ikke de originale setene er dere - like fine som da de var nye. Det er godt mulig.

 

Ellers kan jeg ikke hjelpe deg så mye. Jeg ville vel satt på noen nye dekk, skiftet olje på motor, gearkasse og bakaksel + smurt alle smørepunkter (det må presses fett inn i alle nipler på så gamle biler), deretter prøvd å fått startet bilen, men ellers ikke gjort noe. Et raskt søk på noen svenske sider (flere PVer der) viser at prisen vil ligge fra 0 til 20.000, alt etter hvor bra bilen er. Ikke bry deg så mye om en bulk og litt dårlig lakk. Bilen kan være bra likevel. Det er mer interessant hvor langt den har kjørt. I den tida gikk telleren rundt på 100.000 (ikke 1 mill som nå), men om den har stått i 25 år, er den neppe gått mer enn 200.000. Det er riktignok mye på en bil fra den tida. Da overhalte de motorene på 100.000 (kanskje det er gjort?).

 

EDIT: Skal du søke på denne bilen, er det vel en PV 544.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...