Gå til innhold

Firewire harddisk


inz@ne

Anbefalte innlegg

Installerte et ADS Pyro firewire kabinett med en Western 80GB HD samt Tekram PCMCIA firewire kort på en Fujitsu Siemens med Win2K idag uten problemer.

 

Så skulle jeg installere samme løsningen på en IBM bærbar med Win2K, men får gult utropstegn i enhetsbehandlingen på IEEE1394, altså pcmcia kortet.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare spørre inz@ne siden det høres ut som om du har fått svar.

 

Hvordan fungerer egentlig firewire disker til PC? Har bare prøvd på Mac. Er de så kjappe som de skal være. Spretter de bare opp i "My Computer"?

Må du boote opp med den plugget i?

Kan du ta den ut når som helst?

Er det noen "spesielle ritualer" for å plugge den i og plugge den ut? Hvis du skjønner hva jeg mener.

Sånn, skru på strømmen, plugg så i disken....et eller annet sånn?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 02:53, skrev Winnie Da Puhman:


Hvordan fungerer egentlig firewire disker til PC? Har bare prøvd på Mac. Er de så kjappe som de skal være. Spretter de bare opp i "My Computer"?

Må du boote opp med den plugget i?

Kan du ta den ut når som helst?

Er det noen "spesielle ritualer" for å plugge den i og plugge den ut? Hvis du skjønner hva jeg mener.

Sånn, skru på strømmen, plugg så i disken....et eller annet sånn?


 

Fungerer veldig bra, og er relativt kjappe. Ja de spretter opp i My Computer, nei du trenger ikke å boote med de plugget i, og det krever ingen spesielle ' ritualer ' for å plugge den i.

Lenke til kommentar

Okey. Jeg fikk nettopp vite at "ritualene" for firewire disken min på Mac var feil. Derfor måtte jeg bare sjekke hvordan det fungerte for PC.

 

Jeg har en Ice Cube med en IBM Deskstar. Og visstnok må strømmen skrus på først og disken spinnes opp før man plugger i firewire kabelen.

For å kunne dra ut kabelen igjen må disken hives i søppelkassa i Mac OS.

 

Men hvordan påvirker den stabiliteten og ytelsen i Windows? Merkes det? Jeg synes at Mac'n min blir mer ustabil når jeg kobler til min.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-10-13 17:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...