Gå til innhold

anbefallinger til ny bærbar.


Anbefalte innlegg

nå har den he***** stasjonære slått seg vrang igjenn! så nå har jeg bestemt meg for å kjøpe meg nye pc'e, og har lenge siklet på bærbare pc'er. er på utkikk etter en pc'e som er rask, og som takler video avspilling bra, vil ha minimum 100gb og 1024 ram. dette er det som er viktigst for meg siden pc'en ikke vil bli brukt til spilling men til musikk, video og surfing.En som har en god kort leser er +. har sett på disse to http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...s_vartypes_text

og

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18035&cid=5417

noen som har noen meninger om disse? merker selv at jeg ikke har klart å følge med på utviklingen, spesielt når det gjelder prossesorer... hvilken prossest type er å anbefalle til en bærbar?

Hadde forresten tenkt meg en maks pris på 10000kr.

 

kansje dumt av meg å starte en egen tråd for dette, men hadde håpet noen kunne anbefalle en pc'e som passer mine behov.

på forhånd takk!

Endret av overtrip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom ikke frem gjennom snarveiene dine, men hvis du siktet til Acer maskina til kr. 6 995,- hos Elprice så er dette ut fra spesifikasjonene et svært godt kjøp. Pentium M er den beste prosessoren du kan få i denne prisklassen. Til ditt bruk hadde jeg ikke giddet å bruke mere penger heller. Grafikkløsningen (GMA 900) vil neppe takle de beste grafikkinnstillingene i Windows Vista, hvis du senere skulle ønske å oppdatere.

Lenke til kommentar

der skal linkene funke. (var forresten ikke den til 6 995)

er nok bra nok den, men har lyst på å kjøpe litt bedre. derfor jeg lurte litt på hvilke prossesorer som var å anbefalle, trenger seff ikke det aller beste.... men har sett på core duo og centrino duo. hvilke av disse yter best?

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe prosessor som heter centrino duo men du mener core duo som er laget på Intel plattformen...

 

Core duo yter bedre en Pentium M Centrino Sonoma som er den nest siste Intel prosessoren, men alikevel så kommer dette and på Ghz til slutt og begge yter veldig godt...

 

Vel for å gjøre en sak litt enklere så hadde jeg hvertfall kjøpt Tundra maskinen til psdata som er klart det beste kjøpet i denne prisklassen, og den takler også spill pr dags dato.

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676 (uten XP)

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129052 (med XP)

 

NB-Det står ikke inkl på den siste men dette er feil på siden deres...

Lenke til kommentar

Maskinen har stor skjerm, kraftig ytelse og stor lagringsplass.

 

 

Centrino Duo prosessor

hentet fra elprice sine sider....

de så jo ganske årleite ut. enste forskjellen på de var at med og uten operativ system ikke sant?

men var vell samme oppløsning på den som på den fra elprice, pluss at den hadde bedre skjermkort, eller er jeg helt på bærtut da?

Endret av overtrip
Lenke til kommentar
Maskinen har stor skjerm, kraftig ytelse og stor lagringsplass.

 

 

Centrino Duo prosessor

hentet fra elprice sine sider....

de så jo ganske årleite ut. enste forskjellen på de var at med og uten operativ system ikke sant?

6347876[/snapback]

 

Ikke bland Centrino med Duo og det er samme maskin med og uten OS ja.

 

Den har en 2,0Ghz Pentium M Centrino Sonoma prosessor som yter veldig godt men det er ikke Core Duo...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

oki, er det core duo? stod så lite info der. tror nok jeg kommer til å gå for den fra elprice, virker som jeg får en del for pengene der. i mine øyne virker den jo bedre enn den fra ps data... eller gjør jeg en bom der? syns selv jeg virker masete nå, men vill kjøpe noe jeg blir fornøyd med.

Lenke til kommentar
oki, er det core duo? stod så lite info der. tror nok jeg kommer til å gå for den fra elprice, virker som jeg får en del for pengene der. i mine øyne virker den jo bedre enn den fra ps data... eller gjør jeg en bom der?  syns selv jeg virker masete nå, men vill kjøpe noe jeg blir fornøyd med.

6354942[/snapback]

 

Det er 1,66Ghz Core Duo men en Pentium M Centrino på 2,0 Ghz som sitter i Tundra maskinen yter like bra som denne...

 

Jeg har skrevet hvilken maskin jeg syntes er klart best i denne prisgruppen , og den Acer maskinen er verken fugl eller fisk syntes jeg.

 

Den har en 17 skjerm med tragisk oppløsning 1280X800, et dårlig skjermkort som ikke takler nye grafikkrevende spill, og det må da være hele poenget med en så stor maskin?? En stor harddisk på 120GIGA Nei denne hadde jeg virkelig styrt glatt unna :no:

 

15,4 skjerm er glimmrende syntes nå jeg, og GO6600 er et veldigt godt skjermkort i forhold til GO7300... 6600 knuser 7300 i ytelse men du skal vel ikke spille.

 

Du får velge hva du vil!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
forresten noen som vet hvor mange ghz Acer Aspire 9411 er på?

6354535[/snapback]

 

1,66Ghz er den på.

6354901[/snapback]

 

Litt feil der.. De oppgir prosessoren til å være en T2300 på 1.66ghz med systembuss på 667. Var der med en kamerat som kjøpte den, og så at det var en T2050 som satt i maskin. Dette er en prosessor på 1.6ghz med en systembuss på 533mhz. Dro tilbake til elprice og spurte hva dette gikk ut på, og hva de ville gjøre for evt. å bytte eller erstatte feilen. Ble avspist med "skrivefeil i annonsen" etter en time med forklaringer om at en prosessor ved navn T2050 ikke finnes og mye annet møl.

 

Grei maskin uansett, men prøv å styr unna elprice, virker ganske så useriøse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...