Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få FTP serveren min online?


Anbefalte innlegg

Som topic sier, lurer jeg på hvordan jeg skal få FTP serveren min online.

 

Når jeg sier online mener jeg at jeg kan laste ned/opp filer til den utenfor mitt lokale nett. f.eks når jeg er oss naboen.

 

Må jeg betale for dette?

 

Jeg bruker Black Moon FTP server for å sette opp serveren på mitt lokale nettverk.

 

Jeg vet at det fins tråder om dette fra før av, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til... :blush: Blir glad for en enkel forklaring :D

 

Har ADSL fra BKK, og jeg har ikke tilgang til å endre på routeren min :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forwarde port 20-21 i din brefbåndsruter og installere server-software. utover dette så koster det deg ingenting (mer enn båndbredden som blir brukt selvfølgleig)

 

Bruker selv bulletproof FTP server akkurat nå. Den er enkel å sette opp og veldig oversiktlig. Annbefales for de som er ny til FTP servfere og/eller ikke trenger veldig avanserte instillinger.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hva slags router er det du har?

6347542[/snapback]

 

routeren er en Allied Telesyn AT-RG634 Residential Gateway. Den skal vist være meget avansert, derfor for jeg ikke tilgang til å endre på innstillingene... :mad:

6347828[/snapback]

Hahaha, da sliter du.

 

Sorry mac, men uten å kunne endre på instillingene, så har du dretet på draget.

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle med BKK (regner med det er ISP), det er routeren som er problemet.

 

Å 'forwarde' portene, er å sende FTP-request til rett maskin. (Via IP-adresse)

6348001[/snapback]

 

da skal jeg se va jeg får til, ser om kompisen min er villig til å endre på innstillingene... :yes:

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle med BKK (regner med det er ISP), det er routeren som er problemet.

 

Å 'forwarde' portene, er å sende FTP-request til rett maskin. (Via IP-adresse)

6348001[/snapback]

 

da skal jeg se va jeg får til, ser om kompisen min er villig til å endre på innstillingene... :yes:

6348023[/snapback]

Som sagt, dette er noe du må gjøre i routeren, ikke hos ISP.

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle med BKK (regner med det er ISP), det er routeren som er problemet.

 

Å 'forwarde' portene, er å sende FTP-request til rett maskin. (Via IP-adresse)

6348001[/snapback]

 

da skal jeg se va jeg får til, ser om kompisen min er villig til å endre på innstillingene... :yes:

6348023[/snapback]

Som sagt, dette er noe du må gjøre i routeren, ikke hos ISP.

6348028[/snapback]

har skjønt det.. :p skal få han til å endre på innstillingene på routeren...

Lenke til kommentar

Det kan hende de gjør som Lyse gjorde hos meg tidligere, og satt opp små "lokale nettverk" som gjelder ditt nabolag. Dersom dette er tilfelle og du ikke har ekstern IP, kan du ta en tlf til BBK og høre om de tilbyr fast IP. Lyse tilbyr dette for 10kr i måneden, men du må uansett kjøpe deg en ruter. Og forwarde portene som forlkart lenger oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...