Gå til innhold

Hvordan starte mobil operatør selskap ?


Anbefalte innlegg

Hei kjære meddebbatanter

 

Jeg er meget interessert i å starte opp et operatør selskap og lurer da på hva slags utstyr man trenger for å starte i small skala .

 

Jeg har undersøkt mye på nettet og lest mest teknisk .

Men det er ikke alltid Google kan hjelpe når man ikke har viten om hva slags utstyr man trenger for å stable på beina et lite selskap .

 

Vi kjenner alle til simkort , mobiltelefon og gsm signaler.

 

 

Er det noen her som kan fortelle mer så vil det være av stor interesse for meg

 

mvh

Max

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kanskje er den største jobben, er å utvikle et factoring system som skal integreres med et kundesystem. Du vil vel sende ut faktura basert på samtalelengde? Uansett, så er innsamling av trafikkdata og det å få det inn et fakturasystem enormt tidkrevende å utvikle og å teste. Selve det tekniske tror jeg er mer lettere, med mindre du har tenkt å sette opp egne sendere og master :p

Lenke til kommentar
Dere tar han faktisk seriøst? :D

 

Skal man starte ny operatør, så er ikke ny tråd på Amobil det stedet man vanligvis starter...

6350790[/snapback]

 

 

Se for deg at det kanskje er en 16-17-åring, som drømmer om å bli den nye Vollvik eller lignende. Eller en 21-åring under utdannelse som vurderer dette som en av flere forretningsmuligheter etter endt utdannelse.

 

Hvorfor i alle dager skal han ikke kunne spørre folk som er over gjennomsnittet interessert i mobiler om hjelp til de første skrittene?

Han har jo allerede fått et par gode svar.

Lenke til kommentar
Ser for meg det, men har fortsatt samme meningen ;)

6351094[/snapback]

 

Takk

 

for de meget informative og bra svarene .

Dere har selvfølgelig brakt meg et steg videre og har ikke skrevet forgjeves tvert i mot!

 

Dere trenger ikke bekymre dere for at jeg skal starte i Norge.Men faktisk i et lite asiatisk land med dårlige forbindelser fra før og kun en operatør nåværende.

 

Jeg har en god partner der og vi ordner kapital lett så det er ikke noe spørsmål.

 

 

men hva er det mest fundamentale jeg trenger av utstyr for å starte selve dekningen og la folk snakke hvor får jeg kjøpt det ?

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Hei,

 

bumper denne av ren nysgjerrighet. Jobber med salg av mobiltelefoner og jeg har lurt litt på dette ei stund.

 

Er det noen som kan gi meg noe enkel gjennomgang (eller evt link til ei side som gjør det samme - googlet litt, men fant ingenting.) av hvordan "det hele" fungerer. En av tingene jeg hovedsaklig lurer på er hvordan de forskjellieg teleoperatørene får tildelt numre, og hvordan "nye" telefonnumre blir opprettet. Er det noen som har noe peiling på dette? Er det en gedigen "samling" av numre som alle teleoperatørene i Noreg tar av, eller får de forskjellige operatørene tildelt en mengde forskjellige numre? If so, av hvem?

 

Klarer ikke helt å se for meg hvordan det å være en teleoperatør i det hele tatt fungerer.

 

Sett at jeg var nysgjerrig på å starte opp min egen teleoperatør (noe jeg ikke er, jeg har bare lurt meg grønn på dette i lengre tid).. Hvor skulle jeg ha begynt? Hvordan skulle jeg ha gått frem? Hvem skulle jeg snakket med?

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...