Gå til innhold

Konserter i sommer.

embark

Anbefalte innlegg

Skrevet
Norwegian Wood hadde mange gode artister i år, men det er nesten litt i seneste laget. Placebo spiller på quart i år. Thomas Dybdahl på Vinjefestivalen. DumDum Boys på en rekke festivaler.

Du sier innen norden, jeg sier Roskilde =) Knall opplegg i år ;)

6376531[/snapback]

Men utsolgt. :)

6376782[/snapback]

Ja, veit.. Billetter som selges til 3000 riktignok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tool på quarten... (say no more, say no more)

6345024[/snapback]

Det hadde vært dødsbra. Men jeg rekner med at billettene er borte vekk...

Prøvde å få fattern med på Wacken, men siden han ikke har hørt om noen av bandene ( :p ), gidder han ikke.

6373349[/snapback]

Er fremdeles dagspass igjen på tirsdag, hentet min billett i dag.

QUARTFESTIVALEN DAGSP.TIRSDAG

Skrevet

jeg tenkte jeg skulle lage en oversikt for meg selv og mine venner og legge ut på nettet. du kan jo imidlertid selv sjekke mine aktuelle bands hjemmesider om deres konserter.

Følgende band er det verdt å få med seg i sommer (det er fler, men dette er mine i prioritert rekkefølge) innen Norge og Sverige:

Sonata Artica

Et av mine favorittband. Finner som spiller kvalitets power-metal (men også en del rolige sanger). Disse opptrer muligens ikke i området den nærmeste tiden. Om det er tilfelle må du dra til Finland eller Tyskland, eller vente til høsten.

www.sonataartica.info

Vamp

Bra norsk band, som kombinerer rock med folkemusikk. God musikk, kanskje litt for "voksent" for mange i målgruppen som vil lese dette, men absolutt verdt å oppleve. Jeg skal konserten dems i Fredrikstad i midten av Juli en gang. Tipper de tar en kort østlands-tour rundt denne konserten.

www.vamp.no

Kaizers Orchestra

Bruker nok en del tid på festivaler i sommer, men jeg håper på en enkeltstående konsert uten 18-årsgrense på østlandet. Et fantastisk "alternativt" rocke-band, men ikke sært. Utrolig fete!

www.kaizers.no

Dream Theater er desverre ikke på disse kanter i løpet av sommeren og høsten, men krysser fingrene for en konsert til neste år.. Dette ER verdens beste band! :D

Skrevet
Dream Theater er desverre ikke på disse kanter i løpet av sommeren og høsten, men krysser fingrene for en konsert til neste år.. Dette ER verdens beste band! :D

De er (i motsetning til ryktet deres) ganske bra liveband, LaBrie har fått ordnet stemmen sin. Konserten som var i høst var en fin opplevelse. :)

Å si at Sonata Artice er finner som spiller kvalitetsmetall er å helt bak mål spør du meg. Finnland spyr desverre mye DRITT ut på metallfronten, men det er i hvertfall et bra power metal band fra der, og det er virkelig bra. Det skiller seg helt ut fra det andre: Sentenced. Kvalitet. :wee:

Skrevet
Å si at Sonata Artice er finner som spiller kvalitetsmetall er å helt bak mål spør du meg. Finnland spyr desverre mye DRITT ut på metallfronten, men det er i hvertfall et bra power metal band fra der, og det er virkelig bra. Det skiller seg helt ut fra det andre: Sentenced. Kvalitet. :wee:

6389649[/snapback]

Jeg går heller på konsert og hører Sentenced enn Sonata Arctica, ja.

Skal legge frem forslagene til pappa i morgen og se om det er noe han synes er aktuelt. :p

Skrevet

Skal ikke dra dette ut i off-topic. Har ikke hørt Sentenced, men jeg har hørt en del sanger av Sonata Artica. Maken til power-metal som gitar og keyboard soloen i "San Sebastian", og det meste vokal har jeg ikke hørt mange steder.. Full Moon og Replica gled lett inn i favoritt-playlisten min.

Hva annet imponerer meg? Er Sentenced samme type band?

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
Er Sentenced samme type band?

Sentenced bryr fokuserer mer på lage bra musikk kontra masturbere gitaren, ha cheesey tekster("You touch me in many, many ways") og ha DRITTSTYGG keyboardlyd.

Sentenced er et band med substance og kvalitet. De har gode riff, de kan nok håndtere instrumentene sine temmelig godt, men prioriterer å spille god musikk fremfor å prøve å imponere(les: masturbere gitaren). Vokalen er KNALL. Musikken er nok ikke av det mest optimistiske slaget(les: grisetristdeppresivt), men det er bra.

(Vet det er litt teit med sammenligninger, men synes bare Sentenced er så oooverlegent i forhold til Sonata. :p)

Her er musikkvideon til Sentenced - Everfrost: http://www.youtube.com/watch?v=0cmGF1hir9o&search=sentenced

Her er ennda en: http://www.youtube.com/watch?v=Ekd-cugAaWs&search=sentenced

Endret av TLZ
Skrevet
Er Sentenced samme type band?

Sentenced bryr fokuserer mer på lage bra musikk kontra masturbere gitaren, ha cheesey tekster("You touch me in many, many ways") og ha DRITTSTYGG keyboardlyd.

Sentenced er et band med substance og kvalitet. De har gode riff, de kan nok håndtere instrumentene sine temmelig godt, men prioriterer å spille god musikk fremfor å prøve å imponere(les: masturbere gitaren). Vokalen er KNALL. Musikken er nok ikke av det mest optimistiske slaget(les: grisetristdeppresivt), men det er bra.

(Vet det er litt teit med sammenligninger, men synes bare Sentenced er så oooverlegent i forhold til Sonata. :p)

Her er musikkvideon til Sentenced - Everfrost: http://www.youtube.com/watch?v=0cmGF1hir9o&search=sentenced

Her er ennda en: http://www.youtube.com/watch?v=Ekd-cugAaWs&search=sentenced

6556141[/snapback]

-shy ligger ikke på noen playlist hos meg, kun ecliptica mappen..

-keyboard-lyden er stygg

-guitar-wanking er fett:P

-sonata artica kan mer enn guitar-wanking (full moon, replica osv)

-hør på coveret av iron maidens "die with your boots on"

skal sette meg inn i sentenced og tool i løpet av måneden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...