Gå til innhold

Defekt RAM, eller..?


-=nibbler=-

Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen dager siden en TwinMos 512MB PC3200 brikke, har en identisk fra før. Satt den i pc'en og alt tryna.. Har etter mye om og men og prøving og feiling, konkludert med defekt brikke.. Det fungerer nemlig fint med bare den gamle brikken. Har testet forskjellige kombinasjoner av plassering i slotsene, men samme resultat hver gang; den teller opp 1024MB ram og kommer helt frem til Windows skal lastes, da starter den bare på nytt, og dette går da i sirkel..

 

Er det brikken som er på styr her eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det nok brikka som er defekt. Evt. kan du hvis du har mulighet teste den i en annen persons pc, men siden er er akkurat samme brikke som du har fra før er den nok defekt ja.

6338411[/snapback]

Var nok det jeg mistenkte.. Surt, men sånn er det! Får vel bytta den iom at det kun er et par dager siden og kvitteringen ligger fint i lomma!

 

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Ja det kan det ha men det kommer ann på hovedkortet ditt og hva og hvilke kombinasjoner dette støtter. Tror nok du må finne frem manualen (evt. laste ned fra nett) og sjekke der.

 

Har du fått byttet det?

6350402[/snapback]

Har lest gjennom manualen flere ganger, står ikke noe om det der, står at man bør bruke de blå slottene først. Har prøvd alle mulige kombinasjoner..

Toppa seg litt i går, så jeg bestilte ny pros, nytt hovedkort og ny GPU.. Lei nå!

Håper rammen passer på det nye kortet da MSI K8N Neo4-F.

Nå er det TwinMos, så etter som jeg skjønner, får vi bare håpe det funker..

Endret av -=nibbler=-
Lenke til kommentar

Har samme problem som deg.. dog er min PC2700 og 256MB.

 

Twinmos har 36mnd garanti, så jeg sendte mail til komplett ang bytte av min.. fordi den defekte brikken resulterte i total krasj i natt.. testet med memtest og fant litt over 200k feil... jeg avbrøt etter 250k

Lenke til kommentar
Har samme problem som deg.. dog er min PC2700 og 256MB.

 

Twinmos har 36mnd garanti, så jeg sendte mail til komplett ang bytte av min.. fordi den defekte brikken resulterte i total krasj i natt.. testet med memtest og fant litt over 200k feil... jeg avbrøt etter 250k

6351113[/snapback]

Kjipe greier det der..

Tok med brikka mi til butikken og de kjørte memtest og fant INGEN feil.. Litt sinnamann da.. Får håpe den funker på det nye hovedkortet..

Lenke til kommentar

Må nagge litt til her jeg. Problemet som ikke ville forsvinne, ser det ut til..

 

Nå har jeg da kjøpt meg nytt hovedkort, ny prosessor og ny GPU.

AMD Athlon 64 3200+

MSI K8N NEO4

Gainward Geforce 6600GT

 

Som før fungerer den gamle rammen fint, men så fort den nye 515 (Twinmos) brikka settes inn, tryner hele skiten. Da er windows reinstallert 2 ganger (med formattering) og alle koblinasjoner av slot-plassering er testet; gammel = ok, gammel+ny = tryn, bare ny = tryn..

Butikken sier at rammen er ok, men nå 2 -TO- HK er testet og begge nekter å ha noe med brikka å gjøre, er det vel noe feil?

Personling tror jeg:

1) Brikka er ødelagt, selv om memtest sier at den er ok

eller

2) Den nye brikka er single-sided, mens den gamle er dual-sided, og dette lager trøbbelet.. Skulle vel egentlig ikke tulle til, men kan vel..

 

Noen flere tips enn de som allerede er gitt? (har testet alle jeg har fått, gode tips alt, men funket desverre dårlig..men takk!)

Endret av -=nibbler=-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...