Gå til innhold

Skal jeg velge Panasonic NV-GS180 eller NV-GS37?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er vordende far, og skal derfor kjøpe et digitalt videokamera.

 

Det jeg lurer på er om det er vits å betale 1000 kr ekstra for et Panasonic NV-GS37, kontra et NV-GS27 eller Canon MV950 - som begge ligger på omtrent 3500 kr?

 

Hvordan er MV950 i forhold til Panasonic sine modeller? Noen som har noen erfaringer/innspill?

Endret av Studenten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg er vordende far, og skal derfor kjøpe et digitalt videokamera.

 

Det jeg lurer på er om det er vits å betale 1000 kr ekstra for et Panasonic NV-GS37, kontra et NV-GS27 eller Canon MV950 - som begge ligger på omtrent 3500 kr?

 

Hvordan er MV950 i forhold til Panasonic sine modeller? Noen som har noen erfaringer/innspill?

Dropp Canon som alternativ i hvert fall! Det er to produsenter i denne prisklassen som har noe for seg, Panasonic og Sony. Jeg personlig har NV-GS37, og er veldig godt fornøyd med det. Bestiller du fra Yatack (som er en av få som har det på lager), får du NV-GS37 til 3390 pluss frakt. Det du får med NV-GS37 fremfor NV-GS27 er:

- fjernkontroll (veldig kjekt å ha!)

- videolys

- fargesøker (i stedet for sort/hvitt)

- videoredigeringsprogramvare (fungerer ganske greit)

- DV-streaming over USB 2.0, og USB-kabel, og kjappere forbindelse

 

NV-GS27 kan du få ned til under 2400 kr, og det er det nok også verdt. Det er så vidt jeg har skjønt omtrent samme kameraet som jeg har, men med mindre funksjonalitet. Jeg synes funksjonaliteten er verdt 1000 kr, men det er selvfølgelig en vurdering du må gjøre. Men har du vil nok bli fornøyd!

Lenke til kommentar
På bakgrunn av det lille du faktisk sier her så vil jeg anbefale et NVGS37 rett og slett fordi det har betydlig bedre bildekvalitet.

Enn Canon, ja. Enn NV-GS27, tja... Du har litt flere muligheter med NV-GS37, som kanskje kan gi bedre billedkvalitet i enkelte situasjoner. Men sensoren og optikken skal være det samme, så på full auto skal billedkvaliteten være tilnærmet identisk...

Lenke til kommentar
Nå har jeg kommet på tanken at jeg kanskje heller bør satse på NV-GS180. Er det stor forskjell på bildekvaliteten på dette i forhold til GS37? Er det verdt å betale ytterligere 1000 kr ekstra for dette?

Hvis du får tak i det, er det nok verdt det. Tror kanskje det er lettere å finne NV-GS37 nå. Først og fremst er det 3CCD, så det gir bedre farger utendørs...

Lenke til kommentar
Det skulle visst komme inn på sentrallageret til Elkjøp den 26. Så da vil det vel bli tilgjengelig etterhvert.

Det skulle visst komme inn den 30. mai også, og 12. juni og...

6394395[/snapback]

 

Men nå har jeg skjekket dette med flere kilder, og det er fysisk registrert at det er på vei ut fra sentrallageret, og til den lokale Elkjøpbutikken. Så dette føler jeg meg rimelig sikker på! :)

Lenke til kommentar

Rart at så mange butikker sliter med å få tak i GS-180. Kan ha noe med at sjefen der jeg jobber kjøpte det som var å få tak i i Norge rett etter testen i Aftenposten og TV 2 :!: Var bare 18 stykker da, men det var alt som var på lager hos distributør da (Fotosentralen). Panasonic selv hadde ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart kjørt på med et NVGS180 - men nå er det som flere og flere oppdager helt sinnsykt manko på dette kameraet. For dere som vil ha en dato så kan jeg gi dere en ubekreftet dato på 03/07.

 

Panasonic må vel gni seg noe jævlig i hendene:-)

 

Afseth - nå må du ikke prøve å skryte på deg en slags geni erklæring:-)

Lenke til kommentar
Jeg ville helt klart kjørt på med et NVGS180 - men nå er det som flere og flere oppdager helt sinnsykt manko på dette kameraet. For dere som vil ha en dato så kan jeg gi dere en ubekreftet dato på 03/07.

 

Panasonic må vel gni seg noe jævlig i hendene:-)

 

Afseth - nå må du ikke prøve å skryte på deg en slags geni erklæring:-)

6401578[/snapback]

 

Mener du at det Elkjøp ikke får dette inn før den 3. juli? Hvordan er det mulig når det ble logget på bilen fra sentrallageret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...