Gå til innhold

Asus M2N32SLI Deluxe, eller MSI K9N Diamond?


MBrandt

Anbefalte innlegg

Da starter mitt nye eventyr i oppgraderingens verden..!

 

Jeg har sett på tre hovedkort, henholdsvis Asus M2N32SLI Deluxe, MSI K9N Diamond og Abit Fatal1ty An9 32x. Sistnevnte ble forkastet siden den hadde bare en vanlig PCI.

 

Da står jeg igjen med de to førstnevnte, og jeg vil gjerne ha noen innspill fra noen som er kjent med disse to hovedkortene eller bare de to merkene generelt.

 

forøvrig så hadde jeg tenkt meg oppsettet som dette: Et av de to hovedkortene, Amd Athlon 64 x2 4200+ , Asus Geforce 7950 gx2 og et eller annet minne, kanskje noen kan anbefale noe der også?

 

 

OK.. Den var vel strengt tatt postet på feil sted. Beklager for det.

Endret av MBrandt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det gjelder asus kortet så har du i allefall mulighet til å besøke asus sitt support forum og sjekke ut hva det som har kjøpt dette kortet sine erfaringer så langt - virker som dette kortet er ganske kresen når det gjelder ram brikker... så jeg anbefaler å gjøre litt reasearch mht ram .. kan spare en hel del ergrelser på den jobben..

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt MSI K9N Diamond. Har bare gode erfaringer med MSI. Diamond kortet har bra lydkort integrert og god avstand mellom 2 rambrikker i dual channel. Det har ikke Asus kortet.

6370367[/snapback]

 

Jeg har K8N Diamond-kortet, forgjengeren for socket 939. Kan ikke si annet enn at kortet har oppført seg fjellstøtt i over et år nå. Men det er ikke det beste overklokkerkortet, til det er blant annet strømreguleringen for ujevn, Vdim for lav og et generelt problem med klokkefrekvenser over 240 - 250 MHz. Dette er vel langt på vei rettet opp på K9N.

 

Klarte nå likevel å dra ut 408MHz ekstra av en X2 4800+, men får hjelp av en relativt kraftig vannkjøling. Har kjørt på den hastigheten siden september 2005.

Lenke til kommentar
når det gjelder asus kortet så har du i allefall mulighet til å besøke asus sitt support forum og sjekke ut hva det som har kjøpt dette kortet sine erfaringer så langt - virker som dette kortet er ganske kresen  når det gjelder ram brikker... så jeg anbefaler å gjøre litt reasearch mht ram .. kan spare en hel del ergrelser på den jobben..

6350701[/snapback]

 

Har du en lnk til forumet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...