Gå til innhold

for lite 3dmarks?

Bar_B_Q

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann! jeg har en amd duron 1,2 gHZ med 256 sdram, geforce 2 mx 100/200 32 mb. kjører windows 2000. på 3dmark får jeg 1267 poeng. er ikke dette litt vel lite? hva kan være flaskehalsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et liknende spørsmål. Jeg testa 3DMark for første gang i dag og fikk 10034 poeng med utstyret som står i signaturen. Jeg aner ikke hvor mange poeng jeg egentlig bør ha men det vet sikkert en av dere. Alt er standard, ingeting er overklokket på noen måter. Bør jeg kanskje gjøre det? Vil det bli mye bedre?

Skrevet

Det ser ut som en grei poengsum det ja.

Vits i å overklokke? Nei, men du kan jo prøve og se hvor høyt du kommer, og stille det tilbake til default igjen etterpå.

Edit: Dette var til Ferdinand.

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-10-12 02:17 ]

Skrevet

hmm..vel, nå har jeg lasta ned geforce tweak utility, og makka litt med instillingene, nå får jeg plutselig bare lusne 600 poeng! jeg fikk mer før jeg oppgraderte pcen min til 1,2 ghz!(da hadde jeg 233 mHZ!!!) ARG! *rive seg i håret*

-whats a poor man to do?

Skrevet

Bar_B_Q

Skjermkortet er den største flaskehalsen på ditt system. Ta å test med et GF4 ti4600, Da ville du fått ca6-8000 poeng i 3dmark med ditt nåværende system.

[ endret av Kjetil Lura den 2002-10-12 16:12 ]

Skrevet

GeForce2 MX200 har svært lav minnebåndbredde, som fører til en elendig ytelse i 3D. Hvis du spille mye bør du skaffe deg et raskerer kort som GeForce4 Ti4x00 eller Radeon 8500, disse er DirectX 8.x kompatible og vil funke bra til spill i en god stund fremover.

Skrevet

vel, disse kortene koster jo flesk!hmm... akkurat nu har jeg lite penger til rådighet.. men uansett.. 600 3dmarks??!?jaja.. takk for hjelpa!=)

Skrevet

Jeg fikk rundt 1000 poeng i 3d mark 2001 med det samme oppsettet som vises i signaturen, bortsett fra at jeg hadde et annet skjermkort: geforce 2 MX. Etter oppdatering av skjermkort fikk jeg 7400...

Skrevet
Quote:

Bar_B_Q skrev (2002-10-12 16:45):

vel, disse kortene koster jo flesk!hmm... akkurat nu har jeg lite penger til rådighet.. men uansett.. 600 3dmarks??!?jaja.. takk for hjelpa!=)

Det billigste GF4 TI4600 128MB koster 2400 kroner på komplett.no
Skrevet

Jeg får i underkant av 1000 poeng i 3dmark 2001se

PIII500MHz

384MB SD RAM

TNT2 32 MB

Har bestillt ati radeon 8500le 64MB ddr :grin:

BTW: noen som vet hvor mye bedre ytelese jeg kan forvente meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...