Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt så mye problemer med dette og jeg har lyst å avinstallere det.

 

Ettersom det ikke finnes under Add/remove programs (Heller ikke listen over Nvidia komponenter du kan avinstallerre) så måtte jeg spørre Google.

 

Der fant jeg lite svar.. Eneste var at jeg måtte avinstallere nettverksdriveren, reinstallere, og så når de spør om jeg vil innstallere firewallen, så skal jeg selvsagt ta cancel. Problemet er at jeg er litt redd for å gjøre dette ettersom det har vært så mye krøll før med denne driveren (Får ikke internetten til å funke osv)..

 

Så er dette eneste måten å gjøre det på? Eller finnes det en annen måte?

En manuell måte kanskje?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå prøvde jeg å slette ethernet drivere og chipsett drivere og alt det der greiene og reinstallerte igjen.. Fikk ingen spørsmål om Nvidia firewall og den er der enda.. Hvis jeg prøver å avinstallere Nvidia ForceWare Network Access manager, så får jeg bare feilmelding. Bilde 1 etterfulgt av Bilde 2.

post-75834-1150818922_thumb.jpg

post-75834-1150819064_thumb.jpg

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Alt ble bare krøll desverre. Tok en systemrestore for å ordne opp.

 

Så tenkte jeg på noe. Jeg gikk i safe mode, slettet mappen til programmet, og vips.. Borte vekk.. :shrug:

 

Uansett.. etter jeg hadde installert en av de på den første linken din, så fikk jeg bare melding om at den allerede var avinstallert og den spurte om jeg ville fjerne den fra listen... Men filene var jo fortsatt der.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
Tror ikke dette er det... Fant ingen ting i BIOS for eks.. og det kunne gå an å avinstallere, det var bare at jeg fikk feilmelding..

6346326[/snapback]

 

Du skal kunne gå inn på ei lokal nettside og disable brannmuren. Se om du finner en link på start menyen under Nvidia network et-eller-annet.

 

(Har forresten Nvidia nforce4 ethernet på mitt HK, som ikke funker. DRITT!)

Lenke til kommentar
Tror ikke dette er det... Fant ingen ting i BIOS for eks.. og det kunne gå an å avinstallere, det var bare at jeg fikk feilmelding..

6346326[/snapback]

 

Du skal kunne gå inn på ei lokal nettside og disable brannmuren. Se om du finner en link på start menyen under Nvidia network et-eller-annet.

 

(Har forresten Nvidia nforce4 ethernet på mitt HK, som ikke funker. DRITT!)

6370963[/snapback]

Ja disable kan man, men mange problemer fortsetter selv om den er disablet. I mange tilfeller må den ikke ekstistere på maskinen din.. etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar
Har selv nforce 4 brikkesett på en av mine maskiner, en ting er sikker. Det er ikke noe dritt? Da eg installerte driverne til brikkesett fikk eg spørsmål om å installer nvidia firewall, valgte nei.

6371096[/snapback]

 

Valgte også nei til Nvidia firewall under installasjon, brodern hadde denne brannmuren installert og opplevde korrupte filer etter nedlasting.

 

Hos meg får jeg alle indikasjoner på at internett fungerer (forbindelsen aktivert osv), men får ikke opp noen nettsider. Prøvde uten brannmur, for å være sikker på at det ikke var problemet. Vært borti det? Har asus a8n5x hovedkort, med oppdatert BIOS.

Lenke til kommentar
MrA: Nei har ikke vært borti det. Selv har eg skrudd av windows firewall + mye annet med å bruke dette programmet. Ps: Vær forsiktig.  xp-AntiSpy.

6373007[/snapback]

 

Fant ut at IP'n var låst til det gamle nettverkskortet.. med andre ord ingenting galt med NVIDIA, var bare å trekke ut strømmen på modemet ei stund og deretter logge på med den nye PC'n.

 

Jaja, sånt kan skje.. tilbake til topic :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...