Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøpe nye høytalere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Nettopp fått min første bil og ønsker å bytte ut de medfølgende høytalerne. Lurer på å kjøpe et par VDO Dayton HSP 1721. Det jeg lurer på er hvordan jeg finner ut hva slags tilkobling som er bak på selve høytalerne.

Tilkoblinga som finnes på høytalerne som allerede er montert, er sånn at man bare plugger høytalerkabelen rett på et par spor. Siden det er ikke står noe om hva slags tilkobling VDO Dayton HSP 1721 har, lurer jeg på om noen tilfeldigvis skulle ha noen formening om dette? Har de standard-tilkobling for "plugger", eller har de skru-anordninger, sånn som man ofte finner på litt dyrere komponenter?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På biletet under ser det ut som du må bruke kabelsko eller lodde dei fast.

Der ja, kabelsko! Supert! Takk så meget i medvind =)

Har et spørsmål til, siden jeg er en fersking i motvind: trenger jeg forsterker for å dra disse? Tror de nåværende høytalerne bare er kobla rett i cd-spilleren (men hva vet vel jeg).

Skrevet
Du bør nok ha forsterkar ja. Spelaren er ikkje kraftig nok til å drive dei.

6326320[/snapback]

Ålreit - pokker, dette blir dyrere enn jeg trodde. Noen som kan anbefale en ålreit forsterker til den prisbevisste nybegynner? =)

Skrevet
Om du har tenkt til å bygge på annlegget nå, kan du først som sist kjøpe deg en med ordentlig kvalitet til frontsett!

Mye har du til rådighet til forsterkeren da ?

6334115[/snapback]

Fint lite er jeg redd. Er ikke spesielt audiofil (lenger), så jeg nøyer meg med noe sånt til forsterker: JVC KS-AX3300 og en JVC KD-G721-CD-spiller. i tillegg til et par av de allerede nevnte høytalerne ovenfor. Det kommer på ca. 3 000,-. Kanskje jeg supplerer med en subwoofer senere, avhengig av lotto-gevinst, eller fraværet av dette, hehe.

Sikkert mange audiofile som vil stemme dette nord og ned rent lydmessig, men det viktiste for meg er at/(om) det funker =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...