Gå til innhold

Database(r)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WLAN:

 

Du har i en tidligere tråd nevnt:

"Denne firmakatalogen inneholder pr. i dag bortimot 295.000 norsk reg. firmaer, med adresser, tlf., kontaktpersoner og andre uthevede viktige opplysninger."

 

Hvordan i huleste har du klart å lage en såpass stor database uten i det minste å ha peiling på databaser??

Lenke til kommentar

Er en firmakatalog et ressurskrevende applikasjonsprogram?

 

Quote:


Den 2002-10-11 23:58, skrev borre:

WLAN:


Du har i en tidligere
nevnt:

"Denne firmakatalogen inneholder pr. i dag bortimot 295.000 norsk reg. firmaer, med adresser, tlf., kontaktpersoner og andre uthevede viktige opplysninger."


Hvordan i huleste har du klart å lage en såpass stor database uten i det minste å ha peiling på databaser??


Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 00:05, skrev WLAN:

Er en firmakatalog et ressurskrevende applikasjonsprogram?


 

Med tanke på forrige tråd og denne, så anser jeg problemstillingen ganske lik.

Derfor synes jeg det er merkelig at du i denne tråden spør om hvilken database du skal implementere systemet i, når du tydeligvis allerede har registrert rundt omkring 300.000 firmaer og implementert det i en database?

 

 

PS: skriv under det du quoter

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-10-12 00:24 ]

Lenke til kommentar

Wlan har store yver men lite supstans, men men.

 

Oracle er et bra alt. men koster flesk

lisensieringen går på antal pros. og Mhz på pros.

 

MySQL på linux er kanskje et like bra alt. eneste problem jeg kan komme på i farten er at den ikke støtter replikering av baser. (MS SQL støtter dette)

 

men du vet vel endel om databaser allerede med en så stor database med alle firma adr. og telfon nr.

 

WLAN: du spør en masse spørsmål ang div. men følger sjeldent opp.

det sitter masse folk og bruker tid til og svar på spørmålene dine, følg opp svarene du får!

Lenke til kommentar

Så du tar den tonen der mot meg? -Du er ihverfall ikke lite snarrådig og kortfatet i dine verdiløse konklusjoner. :wink:

 

 

Oracles v. 8.1. kan brukes gratis i 30 dgr. Mens, v.9.1 og nyere oppdaterte versjoner krever lisensiering mot en svært kostbar pris. Jeg ser heller ingen grunn til å benytte meg av oracles database produkter, når det finnes svært mange gratis database programmer på nettet. MS SQL kommer vel på annen plass, Oracle på første når det gjelder brukervennlighet, og det ytelsesmessige, ellers anbefales PostgreSQL på det sterkeste.

 

Mange databaser å velge mellom:...

http://directory.google.com/Top/Computers/...ware/Databases/

 

 

 

m.v.h

Wlan.

 

Quote:


Den 2002-10-12 02:16, skrev Prof. Balle:

Wlan har store yver men lite supstans, men men.


Oracle er et bra alt. men koster flesk

lisensieringen går på antal pros. og Mhz på pros.


MySQL på linux er kanskje et like bra alt. eneste problem jeg kan komme på i farten er at den ikke støtter replikering av baser. (MS SQL støtter dette)


men du vet vel endel om databaser allerede med en så stor database med alle firma adr. og telfon nr.


WLAN: du spør en masse spørsmål ang div. men følger sjeldent opp.

det sitter masse folk og bruker tid til og svar på spørmålene dine, følg opp svarene du får!




Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...