Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen nekter å starte


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har bygget et par PCer gjennom tidene, og er vant til å støte på problemer som etterhvert lar seg løse. Men denne gangen er jeg ikke kar om å finne ut av hva som er galt. Jeg har et nytt MSI 865PE Neo-V og en ny Intel Celeron D 335 2.8GHz og en eldre TwinMos 512MB DDR PC2700-rambrikke samt et gammelt MSI GeForce Ti 4200.

 

Disse er montert med en In-Win 350W PSU, med 20/24-pins HK-molex.

 

Alt ser i mine øyne til å være koblet riktig, alt som skal ha strøm er tilkoblet PSU, og switch- og led-ledningen er koblet til er de skal være på JFP1&2. Ramen står i dimm 1, den ene veien den går nedi. Jeg har ingen harddisk i for øyeblikket, men det skulle heller ikke være nødvendig for å få bilde på skjermen.

 

Når jeg trykker på påknappen, starter viftene på CPU og PSU, før de slår seg av etter ca 1-2 sek. Jeg har slitt med denne maskinen lenge nå, og ca alt er testet med alternative komponenter (CPU, ram, HK, skjermkort). Jeg har enda ikke fått den til å virke, men tidligere har jeg i det minste klart å slå den på uten bilde på skjermen (tror det var med annen CPU og HK).

 

Noen som aner hva jeg kan ha gjort galt?

 

edit: og CPUviften er selvsagt koblet til CPU1

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, harddisk har jeg, det var bare at den sto i en annen maskin som er i bruk akkurat nå. Selvsagt bør man ha harddisk, men jeg kan ikke på noen måte forestille meg at mangel på harddisk skulle forårsake at maskinen ikke ville starte i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...