Gå til innhold

Reklamasjon på batterier - lover og regler


Anbefalte innlegg

Kjæresten min kjøpte ny pc ifjor, hun hadde en del problemer med den, og opplevde at den ofte ble varm, viften stod på hele tiden (kan høre den i bakgrunnen når jeg snakker med henne i telefonen) og at batteriet ble veldig dårlig.

 

Etter 1 1/2 år, så sluttet batteriet å virke helt! Så 2 mnd senere så leverte vi den til butikken, og vil fikse viften, og batteriet. Fikk beskjed om at batteriet har kun en garanti på 6mnd, noe jeg senere fant ut er sant, men håpte dette falt under reklamasjon, og mangel på vare i kjøpsloven. Snakket med en selger på telefon som sa at jeg gjerne måtte klage, men at jeg kom nok ikke til å få noe av dem.

 

 

Så jeg lurte på, hva skal jeg gjøre, så skal jeg la dem fikse maskinen og kjøpe nytt batteri til den? De nevnte også at jeg må kanskje betale reperasjon av pcen, men dette vet jeg at jeg kan klage på, så det er ingen problemer.

 

Så, nå har vi snart 2 mnd igjen på reklamasjonstiden, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med batteriet..kreve at det blir byttet sammen med reperasjon av viften??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...