Gå til innhold

12,1" bærbar pc med lang batteritid og lav støy


Anbefalte innlegg

Jaja har blitt ferdig med militæret og har bestemt meg for å bruke dimmepenene på en bærbar pc, som i hovedsak skal brukes i studier til hølsten.

 

Det jeg ser for meg er:

 

12,1" størrelse sånn ca.

3+ timer batteritid.

støysvak.

1024MB ram

skjermkort har ingenting å si, maskinen skal ikke brukes til å spille på uansett.

 

Har sett litt på denne her:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128981&mlevel=180801 med et ekstra 8cell battri for lang batteritid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja har blitt ferdig med militæret og har bestemt meg for å bruke dimmepenene på en bærbar pc, som i hovedsak skal brukes i studier til hølsten.

 

Det jeg ser for meg er:

 

12,1" størrelse sånn ca.

3+ timer batteritid.

støysvak.

1024MB ram

skjermkort har ingenting å si, maskinen skal ikke brukes til å spille på uansett.

 

Har sett litt på denne her:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128981&mlevel=180801 med et ekstra 8cell battri for lang batteritid.

6323633[/snapback]

sjekk også www.dell.no

tror jeg har sett noen 12,1" laptop(er) og det var ikke så verst pris

Lenke til kommentar

Jeg legger bare inn en quote fra en av de mange andre trådene om AKKURAT DET SAMME, hvor jeg forøvrig sier akkurat det samme som her:

Tror jeg skal legge inn denne posten på speed-dial eller noe sånnt jeg as, for jeg skriver det samme hver eneste gang  :p

 

MSI MegaBook s270 som du får kjøpt fra komplett.no  :thumbup:  Denne har jeg selv og er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Kjøp med 8-cellers batteriet, så har du strøm i (min "rekord" pr dags dato) 4t 45 min. Det batteriet som følger med holder i ca 2t.

6311943[/snapback]

Lenke til kommentar

Intel Pentium-M 2.0GHz Prosessor "Sonoma" vil jeg si er no-go for en ultra portabel. den drar for mye strøm.

 

Finn deg en med core duo (ULV), evt en Intel Pentium M (ULV). (ULV= effekt gjerrig, bruker lite strøm)

 

1,8kg for en U-P er ganske mye, sjekk ut Toshiba Portege r200, X1 fra dell, X60 fra IBM. Sistnevnte har core duo, men kanskje litt i dyreste laget for deg.

 

God batteri tid på en Ultra Portabel vil jeg si er godt over 6 timer. Med et 8-9 cellers batteri er det innen rekkevidde på mange modeller. Både Dell'en og IBM oppnår laang batteritid med store batterier.

 

Asus S6F er også en bra maskin, men lær

 

Pris og spefisikasjoner finner du greit i Prisguiden!

 

 

Dimmepenger, de er vel ca 20.000 nå? Da ville jeg fått for IBM'en. X60s, effekt gjerrig, utrolig solid, tåler søl på tastaturet, tåler fall fra 1 meter, syk batteritid, fingeravtrykk leser(greit hvis du har mye log in og passord). Eneste minuset er at den mangler optisk drev, men med X6 dock'en som veier et halv kilo hvis jeg ikke tar helt feil har du dvd brenner under maskinen når du trenger det. les mer hos lenovo.no

 

Gode tester og brukererfaringer hos Notebookforums!

Lenke til kommentar
Jeg legger bare inn en quote fra en av de mange andre trådene om AKKURAT DET SAMME, hvor jeg forøvrig sier akkurat det samme som her:
Tror jeg skal legge inn denne posten på speed-dial eller noe sånnt jeg as, for jeg skriver det samme hver eneste gang  :p

 

MSI MegaBook s270 som du får kjøpt fra komplett.no  :thumbup:  Denne har jeg selv og er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Kjøp med 8-cellers batteriet, så har du strøm i (min "rekord" pr dags dato) 4t 45 min. Det batteriet som følger med holder i ca 2t.

6311943[/snapback]

6323766[/snapback]

 

 

Har sett litt på den også ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...