Gå til innhold

Tomme linker og smal screen rendering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sidene mine validerer fint i CSS og xhtml strict, men de har et grunnleggende problem. Med Opera mini vises ikke menyen. Mistenker det er fordi koden ser slik ut:

<li><a href="?side=Ansatte" style="background-image: url(images/meny/Ansatte.png);"></a></li>

(Bruker box-modell)

Er det nobrakespacer som er den "riktige" metoden for å få orden på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at menyen er usynlig i Opera mini er at den ikkje inneheld noko - det vil seie; alle elementa dine er heilt tomme.

Det du må gjere er å markere menyen slik:

<li><a href="?side=Ansatte" style="background-image: url(images/meny/Ansatte.png);">Ansatte</a></li>

Altså - du må ha tekst i kvar enkelt lenke. Du kan fortsatt ha ein grafisk utforma meny beståande av bilder, du må berre ta i bruk såkalla image replacement.

Forøvrig vil eg råde deg til å legge stiliseringa di i eit eksternt stilark.

Skrevet
Grunnen til at menyen er usynlig i Opera mini er at den ikkje inneheld noko - det vil seie; alle elementa dine er heilt tomme.

Er jo akkurat det jeg sier i første posten, men folk vet kanskje ikke hva en nobrake spacer er?

Du kan fortsatt ha ein grafisk utforma meny beståande av bilder, du må berre ta i bruk såkalla image replacement.

Bruker allerede image-replacement, men takk for linken.

Desverre håper jeg å finne en mer riktig løsning.

Mistenker at jeg må bruke style media elns.

Forøvrig vil eg råde deg til å legge stiliseringa di i eit eksternt stilark.

Fordi? Har all css i eget stilark, men fordi selve bakgrunnsbildet er forskjellig for hver link har jeg det i html-dokumentet.

Skrevet

Er jo akkurat det jeg sier i første posten, men folk vet kanskje ikke hva en nobrake spacer er?

Mener du en non-breaking space? "Folk" vet sikkert veldig godt hva det er, men du skal ikke bruke det for å lage "rom" i en tom link. Opera Mini vil ikke få plass til å vise det bakgrunnsbildet ditt uansett. Du må bruke en av metodene i linken som Arve gav deg (Gilder/Levin er best, IMO) til å lage et vetugt innhold i linken, slik at mobiler får innholdet, mens vanlige PCer får bakgrunnsbildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...