bosannes Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Sidene mine validerer fint i CSS og xhtml strict, men de har et grunnleggende problem. Med Opera mini vises ikke menyen. Mistenker det er fordi koden ser slik ut: <li><a href="?side=Ansatte" style="background-image: url(images/meny/Ansatte.png);"></a></li> (Bruker box-modell) Er det nobrakespacer som er den "riktige" metoden for å få orden på dette?
Vindstille Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hva med å bruke hele linken hele linken: <a href="index.php?side=Ansatte">
bosannes Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Hva med å bruke hele linken hele linken: <a href="index.php?side=Ansatte"> 6320543[/snapback] Hjelper lite
Garreth Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 hva skjer om du har stylingen i et eget css dokument, og gir egne klasser til linkene?
Arve Systad Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Grunnen til at menyen er usynlig i Opera mini er at den ikkje inneheld noko - det vil seie; alle elementa dine er heilt tomme. Det du må gjere er å markere menyen slik: <li><a href="?side=Ansatte" style="background-image: url(images/meny/Ansatte.png);">Ansatte</a></li> Altså - du må ha tekst i kvar enkelt lenke. Du kan fortsatt ha ein grafisk utforma meny beståande av bilder, du må berre ta i bruk såkalla image replacement. Forøvrig vil eg råde deg til å legge stiliseringa di i eit eksternt stilark.
bosannes Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 Grunnen til at menyen er usynlig i Opera mini er at den ikkje inneheld noko - det vil seie; alle elementa dine er heilt tomme. Er jo akkurat det jeg sier i første posten, men folk vet kanskje ikke hva en nobrake spacer er? Du kan fortsatt ha ein grafisk utforma meny beståande av bilder, du må berre ta i bruk såkalla image replacement. Bruker allerede image-replacement, men takk for linken. Desverre håper jeg å finne en mer riktig løsning. Mistenker at jeg må bruke style media elns. Forøvrig vil eg råde deg til å legge stiliseringa di i eit eksternt stilark. Fordi? Har all css i eget stilark, men fordi selve bakgrunnsbildet er forskjellig for hver link har jeg det i html-dokumentet.
Loomy Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Grunnen til at menyen er usynlig i Opera mini er at den ikkje inneheld noko - det vil seie; alle elementa dine er heilt tomme. Er jo akkurat det jeg sier i første posten, men folk vet kanskje ikke hva en nobrake spacer er? Mener du en non-breaking space? "Folk" vet sikkert veldig godt hva det er, men du skal ikke bruke det for å lage "rom" i en tom link. Opera Mini vil ikke få plass til å vise det bakgrunnsbildet ditt uansett. Du må bruke en av metodene i linken som Arve gav deg (Gilder/Levin er best, IMO) til å lage et vetugt innhold i linken, slik at mobiler får innholdet, mens vanlige PCer får bakgrunnsbildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå