Gå til innhold

Fall i spenning - farlig for maskinvare?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg la merke til at alle lysene hjemme plutselig ble svakere. Så det kan virke som nettspenningen har fallt.

 

Så spørsmålet er om dette på noen måte er skadelig for maskinvare? For eksempel om vifter og lignende ikke får kjølt nok? Kan jeg trygt la pcene stå på over natten? Hvilken meninger har dere?

 

BTW: Jeg var usikker på om denne diskusjonen hører bedre hjemme i en annen kategori, så flytt den om behov.

 

Jeg takker for alle svar.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Table 1 lists AC input voltage and frequency requirements for continuous operation.  The power supply shall be capable of supplying full-rated output power over two input voltage ranges rated 100-127 VAC and 200-240 VAC RMS nominal.  The correct input range for use in a given environment may be either switch-selectable or auto-ranging.  The power supply shall automatically recover from AC power loss.  The power supply must be able to start up under peak loading at 90 VAC.

 

Table 1.  AC Input Line Requirements

Parameter Minimum Nominal+  Maximum Unit

 

Vin (115 VAC) 90 115 135 VAC rms

Vin (230 VAC) 180 230 265 VAC rms

Vin Frequency 47 -- 63 Hz

 

+Note:  Nominal voltages for test purposes are considered to be within ±1.0 V of nominal.

Spesifikasjonene for ATX PSU v2.2 krever altså at strømforsyningen skal fungere mellom 180 og 265 VAC og at den skal kunne gi full kraft på 200-240VAC. Dette har nok endret seg litt gjennom de forskjellige versjonene, men sikkert ikke altfor mye.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...