Gå til innhold

Hvorfør ikke smileys på nye nokia?


Anbefalte innlegg

Er en veldig fornøyd eier av en Nokia N71 nå som lurer på en ting. Hvorfør er det ikke ferdige valg for smileys i SMS funksjonen? Er dette pga Microsofts ønske om patent på dette? Finnes det en måte å aktivere dette på?

 

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er N71 en Series 60-telefon så jeg er ikke sikker på om det funker på samme måte å skrive meldinger som på en Series 40-telefon. På min 6230 holder det i alle fall å trykke to ganger på *-tasten når jeg skriver meldinger for å få fram smileyene jeg kan velge mellom. Du kan jo prøve det, men jeg vet ikke om det funker.

 

Hvis du tenker på smileys som denne; :), så kan man ikke putte smileys av den typen inn i en melding på en Nokia-telefon. Du kan bare bruke denne typen: :-). Denne type smileys (:)) funker bare på SE-mobiler.

Lenke til kommentar
Nå er N71 en Series 60-telefon så jeg er ikke sikker på om det funker på samme måte å skrive meldinger som på en Series 40-telefon. På min 6230 holder det i alle fall å trykke to ganger på *-tasten når jeg skriver meldinger for å få fram smileyene jeg kan velge mellom. Du kan jo prøve det, men jeg vet ikke om det funker.

 

Hvis du tenker på smileys som denne; :), så kan man ikke putte smileys av den typen inn i en melding på en Nokia-telefon. Du kan bare bruke denne typen: :-). Denne type smileys (:)) funker bare på SE-mobiler.

6307454[/snapback]

 

På Nokia 6280 ligger det inne mange forskjellige smileys som disse feks: :!: :mad::dribble::cool:

Lenke til kommentar
På nyere Nokia, som 6131 og 6280 er det en egen Smileys-meny som gir grafiske smileys slik man ser på SonyEricsson sine telefoner.

 

-snubbel

6307574[/snapback]

 

Enda et lite argument for å bytte ut min snart utgåtte 6230 :p

6307643[/snapback]

Takk for svar. Har en 6230, 6230I og en 8800 fra før og disse har jo fordefinerte smileys, men det har ikke N71. Det må da være mulig å oppgradere for å få disse? Tar jo 3 ganger så lang tid å lage egne smileys :-)

Lenke til kommentar
Takk for svar. Har en 6230, 6230I og en 8800 fra før og disse har jo fordefinerte smileys, men det har ikke N71. Det må da være mulig å oppgradere for å få disse? Tar jo 3 ganger så lang tid å lage egne smileys :-)

6311588[/snapback]

Tar 3 ganger så lang tid å velge smileyer fra menyen enn å lagre de i ordboken og f.eks. taste 11 for :) eller 17 for :p osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...