Gå til innhold

tatt i 131 i 80 sonen!

rosahuse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis som er tatt i 131 km/t av politiet i 80 sonen. Sitter i lag med han nå og vi lurer på hvor lenge han evt. blir uten lappen. Han er enda i prøvetida og vil nok bli straffet mer pga. dette. Men er det noen som vet ca. hvor lenge han blir uten lappen!?? :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg har en kompis som er tatt i 131 km/t av politiet i 80 sonen. Sitter i lag med han nå og vi lurer på hvor lenge han evt. blir uten lappen. Han er enda i prøvetida og vil nok bli straffet mer pga. dette. Men er det noen som vet ca. hvor lenge han blir uten lappen!??  :no:

6304669[/snapback]

se her:

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-2003121...60-002.html#2-2

tipper også at han skal møte i rettsmøte etterhvert.....

Endret av no_viking_no
Skrevet (endret)

Fartsgrense 90km/t: Ble tatt i 134km/t, fikk 8k bot + 2 prikker + 8 dager fengsel + 15 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 2 mnd.

Fartsgrense 80km/t: Ble tatt i 129km/t, fikk 2.5k bot + 13 dager fengsel + 18 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 4 mnd.

Dette er hva 2 av mine venner fikk.

For å svare på spørsmålet ditt:

Men er det noen som vet ca. hvor lenge han blir uten lappen!??

Jeg tror han mister lappen i minst 1 år.

Endret av ramma_2pac
Skrevet

Husker da jeg fikk bot, hadde 120 i en 60 sone, kommer over en bakketopp og der står politiet med laser, klarte å bremse ned til ca. 76-79km/t da han skjøt. Hadde råflaks, fikk en bot på 4500,- ca. Har vært litt roligere etter det! :D

Skrevet
Husker da jeg fikk bot, hadde 120 i en 60 sone, kommer over en bakketopp og der står politiet med laser, klarte å bremse ned til ca. 76-79km/t da han skjøt. Hadde råflaks, fikk en bot på 4500,- ca. Har vært litt roligere etter det! :D

6304871[/snapback]

Det der kaller jeg ikke råflaks, men GRISEflaks :!:

Skrevet (endret)

Man lærer nok av egene feil :) Jeg holder meg til maks 10 over grensa i by (30-60) og maks 20 over grensa når det er 70-100

Endret av pc^2004
Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Tipper på 12mnd eller mer.

Teori og oppkjøring må foretas på nytt dessverre.

Beste måten å unngå i miste lappen på er aldri overskride farten med mer enn 20km/t. Da holder man seg innenfor "miste lappen" grensen med god margin :)

Skrevet

6304871[/snapback]

Det der kaller jeg ikke råflaks, men GRISEflaks :!:

6305694[/snapback]

Men de fleste vil kalle det idioti...

Skrevet
Fartsgrense 90km/t: Ble tatt i 134km/t, fikk 8k bot + 2 prikker + 8 dager fengsel + 15 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 2 mnd.

Fartsgrense 80km/t: Ble tatt i 129km/t, fikk 2.5k bot + 13 dager fengsel + 18 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 4 mnd.

6304862[/snapback]

Vel fortjent :)
Skrevet

Latterlig at folk skal spekulere i hvor mye over fartsgrensa de skal holde seg for å unngå å miste lappen. Jeg ønsker en saftig bot til enhver av dere som gjerne skulle ha kjørt fortere, hadde det ikke vært fare for å miste lappen.

Skrevet

Det som er latterlig er bøtenivået i norge, ikke folk som ikke bremser i nedoverbakker!

Jeg ble tatt i 127 i 80 sona og fikk 7.5k i bot, 7mnd uten lappen og må ta oppkjøring på nytt. Politiet la fram forslag om at jeg skulle få 10k i bot, 7mnd uten lappen og 18 dagers fengsel! DET er sykt det, for å kjøre litt for fort.

Skrevet

Jeg ble tatt selv i 80 sonen i 133 km/t fikk 14 dager fengsel, 8 mnd uten lappen, og må ta oppkjøring kun det. Ingen bot

Skrevet
Det som er latterlig er bøtenivået i norge, ikke folk som ikke bremser i nedoverbakker!

Jeg ble tatt i 127 i 80 sona og fikk 7.5k i bot, 7mnd uten lappen og må ta oppkjøring på nytt. Politiet la fram forslag om at jeg skulle få 10k i bot, 7mnd uten lappen og 18 dagers fengsel! DET er sykt det, for å kjøre litt for fort.

6333495[/snapback]

Jeg synes det er fortjent jeg.

Du bryter norsk lov og setter andres liv i fare :nei:

Skrevet

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

Enig... bryter man loven i landet så må man innse hvor dum man har vært og ikke hvor latterlig politiet her som skal få ned råkjøringa.

Skrevet

Problemet er vel ikke straffenivået for trafikk-forseelser, men fartsgrensene på enkelte veier (kunne fint blitt doblet mens trafikken enda var trygg), og straffenivået på andre kriminelle handlinger (way too low).

Selv om en voldtekt i ny og ne er fristende :devil: , vil konsekvensene for offeret føre til at man burde blitt straffet mye hardere enn det man blir i dag. Nå kan man vel få mye større straff for å kjøre fort forbi en person man ikke liker enn å slå til denne personen.

Skrevet

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

Enig... bryter man loven i landet så må man innse hvor dum man har vært og ikke hvor latterlig politiet her som skal få ned råkjøringa.

6334786[/snapback]

Det finnes grenser. Den antibil-politikken her "han har bil, han skal betale !" Slå ned 4 gamle damer og voldta noen jenter. Si etterpå at du ikke kan norsk, så får du kanskje en bot på 2k.

Skrevet

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

6334786[/snapback]

Det finnes grenser. Den antibil-politikken her "han har bil, han skal betale !" Slå ned 4 gamle damer og voldta noen jenter. Si etterpå at du ikke kan norsk, så får du kanskje en bot på 2k.

6334940[/snapback]

Det har du helt rett i. Bøtenivået på vold og bøtenivået for å bryte fartsgrensene henger ikke sammen. Jeg kjenner politifolk som også er veldig frustrerte pga de nye bøtesatsene.

Skrevet

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

6334786[/snapback]

6334940[/snapback]

Det har du helt rett i. Bøtenivået på vold og bøtenivået for å bryte fartsgrensene henger ikke sammen. Jeg kjenner politifolk som også er veldig frustrerte pga de nye bøtesatsene.

6334990[/snapback]

Heia Norge! En jævla haug med klovner som bestemmer i det landet her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...