Gå til innhold

Samlet eller splittet levering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering?

 

Noen som vet?

6304085[/snapback]

jepp, du må betale frakt/porto..... derfor noen butikker har den mulighet med samlet levering..... noen kan også beregne frakt/porto inkl. rest levering som de skal sende seinere.....

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar
Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering?

 

Noen som vet?

6304085[/snapback]

 

Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget?

Lenke til kommentar
Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering?

 

Noen som vet?

6304085[/snapback]

 

Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget?

6311881[/snapback]

det har ikke noe med frakt/porto å gjøre. det er bare ekstra service for kunder som vil gjerne bestille varer som kommer (ikke på lager) eller forhåndsbestille varer som er nyheter mens du bestiller noe annet.....

Lenke til kommentar
Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering?

 

Noen som vet?

6304085[/snapback]

 

Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget?

6311881[/snapback]

det har ikke noe med frakt/porto å gjøre. det er bare ekstra service for kunder som vil gjerne bestille varer som kommer (ikke på lager) eller forhåndsbestille varer som er nyheter mens du bestiller noe annet.....

6312871[/snapback]

 

Ja, og du mener det ikke koster ekstra for en butikk å sende først varer som er på lager, for så å sende de som kommer noen dager/uker senere? Alle ville jo valgt splittet levering om det ikke kostet noe ekstra. Grunnen til det er at hvis man ønsker alt levert samtidig venter man bare til alle pakkene har kommet før man henter alt. Og skulle man ønske å hente en del før alt er kommet kan man også gjøre det. Om jeg får min ordre på 10 forskjellige minnebrikker som hver for seg kommer inn på lager ulike dager levert som 10 forskjellige pakker uten at det koster noe ekstra er jo det helt topp. Men slik er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering?

 

Noen som vet?

6304085[/snapback]

 

Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget?

6311881[/snapback]

det har ikke noe med frakt/porto å gjøre. det er bare ekstra service for kunder som vil gjerne bestille varer som kommer (ikke på lager) eller forhåndsbestille varer som er nyheter mens du bestiller noe annet.....

6312871[/snapback]

 

Ja, og du mener det ikke koster ekstra for en butikk å sende først varer som er på lager, for så å sende de som kommer noen dager/uker senere? Alle ville jo valgt splittet levering om det ikke kostet noe ekstra. Grunnen til det er at hvis man ønsker alt levert samtidig venter man bare til alle pakkene har kommet før man henter alt. Og skulle man ønske å hente en del før alt er kommet kan man også gjøre det. Om jeg får min ordre på 10 forskjellige minnebrikker som hver for seg kommer inn på lager ulike dager levert som 10 forskjellige pakker uten at det koster noe ekstra er jo det helt topp. Men slik er det nok ikke.

6317805[/snapback]

er ikke helt med.... hvis du ser mine tidligere innlegg "jepp, du må betale frakt/porto.....". bare konstanterte at samlet/splittet levering er en tjeneste/service..... selvfølgelig må du betale for alle sendingene, hvis ikke noe annet er avtalt.....

Lenke til kommentar

Hentet fra Elfa sine vilkår:

 

"Restnotering

Hvis varen midlertidig ikke finnes på lager, restnoterer vi artikkelen eller hele ordren i vente på leverings–mulighet. Så snart vi får varen skjer omgående levering, som er fraktfri innen Norge."

 

Som dere kan se så varierer vilkårene fra bedrift til bedrift, så nå er vel kaoset komplett tenker jeg... Håper ikke jeg bidrar til ytterligere forvirring.

 

Mitt tips er å lese vilkårene nøye før bestilling !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...