Gå til innhold

VM i fotball - raidkiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sluttet med WoW fordi en kamerat av meg ble kicket fra et guild fordi han var for lite aktiv, når han var med på 4/7 raid i uka, da slo det meg at jeg ikke hadde tid til det lenger...Satser sport og skole, resultatene og karakterene steg etter 1mnd...

 

Missa også 3/4 av premier leauge, mesteparten av vintersportsesongen ink. OL pga. WoW...Da fikk jeg nok og kommer aldri til å spille igjen..

 

Har ikke noe i mot folk som spiller, men la folk se på VM...

Lenke til kommentar
Tror sommern generelt er mer raidkiller enn VM.. Men kommer vel litt ann på hvor mange fotball-fans hvert enkelt guild har :wink:

6309991[/snapback]

 

Må ikke nødvendigvis være fotballfan for å følge med på VM. Det skjer hvert 4. år, og er iallfall for meg en større hendelse enn tilfeldige fotballkamper. En ganske interessant observasjon er jo at det er mer som skal til enn bare penger for å få et bra lag på nasjonsbasis. I motsetning til klubbfotball er det ikke bare å pøse på med penger i hytt og pine. Den lille gnisten må være der. Et godt eksempel på det, er Kina. Myndighetene har brukt store ressurser for at landslaget skal gjøre det godt, men hvor er resultatene? I tillegg kommer kultur inn i bildet. Se på Norge, en god del flinke spillere som gjør det bra i internasjonal klubbfotball (Riise, Carew), men som landslag skuffer det stort. Samspillet mangler, rett og slett. Fikk med meg Spania-Ukraina i dag, flott fotball fra Spania. Genialt samspill, flotte pasninger. Slikt gir resultater. De afrikanske, sør-europeiske og sør-amerikanske landene gjør det alle skarpt, land hvor fotball er en stor del av kulturen. I praksis kan man spille fotball hele dagen, hele året. Nivået er meget høyt, noe som vises når nasjonens beste spillere samles på banen for å kjempe for landet. I Norge, hvor en god del av befolkningen stort sett gir faen og er mer interessert i vinterleker er nivået så som så. Det samme gjelder også USA. "Soccer" er ikke i nærheten av like stort som "football". Kan dra det videre til NASCAR, hvor flere byer ligger stort sett øde og lokale barer og hoteller går med underskudd 11 måneder i året. Når NASCAR-sirkuset kommer til byen, trekker det med seg penger. Overskuddet fra denne perioden er stort nok til at hjulene går rundt resten av året.

 

Internasjonale arrangementer på linje med fotball-VM er noe spesielt, og trekker en enorm mengde interesse, noe som bare er naturlig. Vil nesten kalle det en selvfølge.

Lenke til kommentar

For min del ser jeg mye fotball til daglig, det går da særlig i Engelsk fotball. Synes VM blir helt andre boller som pinella nevner i sin post i og med at det ikke er så mye penger involvert særlig da kjøp/salg av spillere.

 

Det er også morro se afrikanskelag + Ronaldinho som det ser ut som spiller bare for morroskyld og trives ute på gressmatta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...