Gå til innhold

Bra pc tilbud hos Lidl ?! (Targa pc)


Anbefalte innlegg

Intel maskinen vil i hvertfall være overlegen på batteri kapasitet om ikke AMD maskinen kommer med et kraftigere batteri. Ati skjermkortet drar x antall ganger mere strøm enn det innebygde skjermkortet. Begge prosessorene er gjerrige på strøm. Så om du ikke planer på å spille så er Intel Centrino maskinen det mest fornuftige kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bare dårlige erfaringer med Lidl... Sist gang jeg så et greit tilbud der på et teleskop var jeg forholdsvis tidlig ute...alle var utsolgt... Er dette et bra tilbud?- Da er dette sikkert enda et av de tilbudene der de tar inn et par maskiner per butikk... Hvis du ser et tilbud som er for godt til å være sant stemmer det nok... :nei:  Hvis du er klar til å stå i kø mange timer før de åpner kanskje du er heldig å få en... Personlig kan jeg ikke fordra slik markedsføring. :thumbdown:

6300236[/snapback]

Enig. Lidl bruker mange lokketilbud som ikke finnes i butikkene. Har mange ganger møtt opp straks de åpnet og varen var utsolgt. Har også opplevd at en bestemt vare har hatt "vanlig" pris i butikken mens rekalmen som venter i postkassen hjemme sier den er på tilbud. Etter dette finnes ikke varen i butikken før tilbudstiden er over.

6305370[/snapback]

 

 

vel.. arbeider selv i en Lidl butikk, og kan svare litt.

våre "lokketilbud" er det desverre lite de enkelte butikker kan gjøre noe med.. da vi bare får tilsendt varer.. og ikke har mulighet til å bestille opp ny non-food (slike ting som du finner i annonsene)

enkelte ting er det mye av, og andre ting er det lite av, desverre er det dette som er mest populært.

Når du kommer i butikken for å handle av tilbudene, bør du først se etter i anonnsen (øverst til høyre) om datoen passer overens med den aktuelle dato :) Vi sender nemlig ut i forveien.

 

Ontopic.

Forrige gang vi solgte slike Pcer, fikk vår butikk inn 10 stk.

Vi solgte de ut på 2 uker, å har ikke fått inn noen klager.

3 års garanti gjelder på disse, og du henvender deg til butikken du kjøpte den fra om noe skulle være galt.

batteri så jeg var nevnt her, og den har en helt kurant batteri-levetid

Lenke til kommentar

Har nå testet 3D mark med innstillinger og drivere som laptopn kom med.

Registrerte at det ble en del høyere støynivå under testen,spesielt under 3D mark03.

Laptopn blir også ganske varm.

Har ikke noe å utsette på laptopn så langt,det fulgte også med en del ekstrautstyr som webcamera,tvtuner og fingeravtrykkleser og en god del softaware.

Hvordan er det vanlig å teste batteriet på laptop`r?Tester det ut senere.

 

Her er resultatene fra 3D mark:

 

3Dmark01SE: 15088 marks

 

3Dmark03 : 6553 marks

 

Er dette et ok resultat?

Om ønskelig kan 3D mark 05 og 06 testes også eller er det noen forlsalg til andre tester?

Lenke til kommentar
Har nå testet 3D mark med innstillinger og drivere som laptopn kom med.

Registrerte at det ble en del høyere støynivå under testen,spesielt under 3D mark03.

Laptopn blir også ganske varm.

Har ikke noe å utsette på laptopn så langt,det fulgte også med en del ekstrautstyr som webcamera,tvtuner og fingeravtrykkleser og en god del softaware.

Hvordan er det vanlig å teste batteriet på laptop`r?Tester det ut senere.

 

Her er resultatene fra 3D mark:

 

3Dmark01SE: 15088 marks

 

3Dmark03    : 6553  marks

 

Er dette et ok resultat?

Om ønskelig kan 3D mark 05 og 06 testes også eller er det noen forlsalg til andre tester?

6337241[/snapback]

 

 

Tallene tyder kanskje på at Targa ikke har satt klokkefrekvensene spesiselt høyt for x1600 kortet, sammenlignet med Acer f.eks. Man kan sikkert stille dem noe opp, hvis kjølingen ellers duger. Fint om du kunne teste 3DM05 også, den er nærmest totalt uavhenging av CPU ytelsen (jeg er ikke sikker på de andre).

Du er vel oppmerksom på på at hvis du tester på batteridrift, så er det oftest standard instilling at klokkefrekvensene settes ned.

Hvis du jobber normalt med maskinen i et stille rom, hører du viften godt? Med andre ord: Egner den seg for lesesal-bruk?

Den beste måten å teste batteriet på er å bruke den med batteri til det er tomt, og ta tiden. Noen presisjonsmåling er neppe nødvendig. Men med internettsurfing og denslags, er det jo greitt å vite om det varer omkring to eller fire timer.

Hva synes du om tastaturet og skjermen (farge, lysstyrke). Så noen tyske kommentarer som gikk på at dette var maskinens svake punkter.

Lenke til kommentar

Siden dette er den første laptopn jeg har kjøpt så har jeg ikke noe å sammenligne med.Har ikke reagert på skjermen.Vet ikke hvordan den er utendørs ennå.

Normalt så kommer det en suselyd som fra en aircondition som suser i bakgrunnen,synes ikke det er plagsomt.Det ble mye høyere under 3Dmark05 da viftene begynte å jobbe mer.Tastene er ok bortsett fra at høyere og venstre museknapp på laptopn er ganske harde å trykke og det kommer en høy kneppelyd fra de.

Hvordan stiller jeg klokkefrekvensen til skjermkortet uten å ødlegge noe?

Burde vel ha et programm som leser av tempratur før jeg gjør det.

 

Resultat 3Dmark05 : 3528

 

Alle er tatt med stømadapter på.

Lenke til kommentar
Siden dette er den første laptopn jeg har kjøpt så har jeg ikke noe å sammenligne med.Har ikke reagert på skjermen.Vet ikke hvordan den er utendørs ennå.

Normalt så kommer det en suselyd som fra en aircondition som suser i bakgrunnen,synes ikke det er plagsomt.Det ble mye høyere under 3Dmark05 da viftene begynte å jobbe mer.Tastene er ok bortsett fra at høyere og venstre museknapp på laptopn er ganske harde å trykke og det kommer en høy kneppelyd fra de.

Hvordan stiller jeg klokkefrekvensen til skjermkortet uten å ødlegge noe?

Burde vel ha et programm som leser av tempratur før jeg gjør det.

 

Resultat 3Dmark05 : 3528

 

Alle er tatt med stømadapter på.

6338282[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker feil, fikk Acer maskinen med samme skjermkort bortimot 1000 poeng mer i 3DM05.

Jeg er enig med deg: Sjekk temperaturen hele tiden mens hvis du prøver ut forskellige instillinger. ATItool er fint program til å finne den naturlige øvre grense (når kortet begynner å lage artefacts), og du kan sannsynligvis bruke det til å sette frekvensene også. ATItool er dessuten fint med det at det belaster kortet maksimalt, og i løpet av en 10 minutter når temperaturen sitt maksimale.

Takk for opplysningene ellers, og det kan ikke være tvil om at du har fått mye for pengene.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil, fikk Acer maskinen med samme skjermkort bortimot 1000 poeng mer i 3DM05.

Jeg er enig med deg: Sjekk temperaturen hele tiden mens hvis du prøver ut forskellige instillinger. ATItool er fint program til å finne den naturlige øvre grense (når kortet begynner å lage artefacts), og du kan sannsynligvis bruke det til å sette frekvensene også. ATItool er dessuten fint med det at det belaster kortet maksimalt, og i løpet av en 10 minutter når temperaturen sitt maksimale.

Takk for opplysningene ellers, og det kan ikke være tvil om at du har fått mye for pengene.

 

Selv takk.

Det var litt gambling å kjøpe denne men jeg synes at jeg har fått veldig mye for

pengene.

Legger til en link med benchmark her,ser ut til at 3500 er en normal score?

 

Link til benchmark

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at 3D ytelsen er så mye dårligere en AsusJa...

 

1000 poeng i 3D Mark 05 er "Mye" så da har dem som skrevet før klokket det kortet kraftig ned.

 

Vet ikke hva vanlige innstillinger er.

I benchmarken er chip clock speed 470 og memeory clock speed 940.

Er det klokket ned da og hvorfor skulle de gjøre det?

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at 3D ytelsen er så mye dårligere en AsusJa...

 

1000 poeng i 3D Mark 05 er "Mye" så da har dem som skrevet før klokket det kortet kraftig ned.

 

Vet ikke hva vanlige innstillinger er.

I benchmarken er chip clock speed 470 og memeory clock speed 940.

Er det klokket ned da og hvorfor skulle de gjøre det?

6339065[/snapback]

 

Vet ikke hva som er vanlig i clock speed på dette kortet men hvis dem har klokket det ned så er det som regel for å få en mindre støyende maskin og bedre batteritid.

Lenke til kommentar

Har testet batteriet litt nå.

Det holdt i ca 2 t og 20 min mens jeg jeg kopierte over filer fra den stasjonære omtrent i 2 timer eller mer.Lastet ned torrents samtidig og surfet litt på nettet.

Var borte fra laptopn det meste av tiden den kopierte.

I bruksanvisningen står det at batteriet er på sitt beste etter ca 20 ladinger.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
hørt det er veldig god service på matvarebutikkene!

6301731[/snapback]

 

det er ingen sjenanse men morsomt at du sier det, hvis en skal se litt sort på det.

 

abdul fra kenya som sitter i kassen og snakker 20% norsk med 100stk i kø reparerer maskinen. tviler på de har satt opp en gjeng datakyndige med service rom.

 

ram har mye å si på 3dmark05 poengscore

 

3500 er vel det 6600gt vanligvis ligger på, har hørt ati1600 når 4300 på stasjonære maskiner. det holder iallefall til bf2, fear, quake4 osv, til 10 tusen så er jo det grei pris, asus maskinen koster vel 1000kr mer på den rimeligste? i lidl pcen så får en jo noe med pcen.

 

delene er bra.... det vanlige som er i dem alle.

 

 

kasse,skjerm, batteri, er vel brukbart, overlevde du med en 5-10 år gammel laptop skjerm fra før så er dette et steg videre.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Har testet batteriet litt nå.

Det holdt i ca 2 t og 20 min mens jeg jeg kopierte over filer fra den stasjonære omtrent  i 2 timer eller mer.Lastet ned torrents samtidig og surfet litt på nettet.

Var borte fra laptopn det meste av tiden den kopierte.

I bruksanvisningen står det at batteriet er på sitt beste etter ca 20 ladinger.

6339724[/snapback]

 

bare så det er sagt; alltid hvis du kan ha pcen koblet til strømledning, for hvis du unngår dette sliter du batteriet ut og får dårlig levetid. en gunstig ide til bærbar er coolpad, som bruker 5-10 watt

http://www.coolermaster.com.br/images/wall...ad_1024x768.jpg

kan fåes uten vifte som kan være fordel hvis underlaget er av tøy, evt ute i varmen på terrassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...