Gå til innhold

Hvilken støysvak 2,5" disk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en 2,5" disk og sette inn i eksternt kabinett.

Jeg vil gjerne ha anbefalinger til både disk og kabinett.

Har tenkt på 5400rpm harddisk siden denne hatigheten skulle være ganske stille. Ser for meg å kjøpe en 80gb disk.

Håper noen kan hjelpe :)

Edit: Er det sant at 2,5 7200rpm disker trenger ekstern strømforsyning?

Endret av Torland
Videoannonse
Annonse
Skrevet
DENNE pakken er nice. Bestilte den for ikke så lenge siden. Tilbudet er egentlig fra siste uke, så du må nok skynde deg hvis du skal ha et sånt.

6295979[/snapback]

Hmmm, så ganske så grei ut den. Passe billig også.

Støyer den mye?

Er det enkelt å montere hardisken?

Takk for kjapt svar!

Skrevet
Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en 2,5" disk og sette inn i eksternt kabinett.

Jeg vil gjerne ha anbefalinger til både disk og kabinett.

Har tenkt på 5400rpm harddisk siden denne hatigheten skulle være ganske stille. Ser for meg å kjøpe en 80gb disk.

Håper noen kan hjelpe :)

Edit: Er det sant at 2,5 7200rpm disker trenger ekstern strømforsyning?

6295715[/snapback]

Det er noen disker som trenger det, og noen som ikke trenger det, ikke nødvendigvis avhengig av motor hastighet. Jeg har en 5400rpm disk som også trenger ekstern strøm, eller to usb kontakter

Skrevet (endret)

Du trenger bare ekstra strøm hvis du ikke har USB2.

EDIT: Da mener jeg på den disken jeg anbefalte.

Endret av Imperivm_Romanvm
Skrevet

Om du trenger støm eller ikke avhenger av et par ting:

1. Du må ha usb 2.0 på maskinen

2. Det kommer ann på hvor mye strøm usb porten din leverer. Man skulle kanskje tro at det er like mye på alle, men det varierer bittelitt. Har vært borti pc'er (tilsvarende modeller) hvor den ene klarer å drive disken og den andre ikke.

3. rpm hastigheten spiller ingen rolle så vidt jeg har lagt merke til

Trikset er da å ta strøm fra to porter. Enten med 2xA-til-B eller 2xa-til-miniB. Sistnevnte kabel skal visstnok være litt vanskelig å få tak i.

Skrevet

Imperivm_Romanvm: Gidder du å legge inn et lite review når du har fått disken og kabinettet? Hadde vært veldig bra hvis du gidder det altså.

Takker for alle svar!:)

Skrevet (endret)

Ok, her skal du få en liten review.

Jeg åpnet pakken med harddiskkabinettet og følgte bruksanvisningen. Det var bare å skru ut et lite kretskort, så sette på harddisken. Så skrudde jeg igjen hele tingen og koblet den inn i USB-porten med kabelen som fulgte med.

Drivere trengte jeg ikke, sikkert fordi jeg brukte Windows XP. Men jeg begynte å lure litt når dingsen av en eller annen mystisk grunn slo seg av og på helt av seg selv noen ganger. Det var ikke av/på-knappen, men det var USB-kontakten som bevegde seg fram og tilbake inni kontakta på IcyBoxen. Hvis jeg vipper den litt opp så slår den seg av. Dette skjedde til og med noen ganger når jeg var vekke og den sto helt i ro! Jeg fikk forhåpentligvis bare en feilprodusert vare, jeg skal nemlig returnere den og forhåpentligvis få en ny.

Konklusjon: Kabinettet hadde vel vært bra hvis ikke det hadde vært for den løse kontakta. Harddisken tror jeg er helt i orden.

EDIT: Av og til trenger jeg bare å SÅ VIDT komme borti IcyBoxen for at den skal slå seg av. Forresten så slår den seg av hvis jeg løfter den opp og beveger den litt fram og tilbake.

Endret av Imperivm_Romanvm
Skrevet

Ok, her skal du få en liten review.

Jeg åpnet pakken med harddiskkabinettet og følgte bruksanvisningen. Det var bare å skru ut et lite kretskort, så sette på harddisken. Så skrudde jeg igjen hele tingen og koblet den inn i USB-porten med kabelen som fulgte med.

Drivere trengte jeg ikke, sikkert fordi jeg brukte Windows XP. Men jeg begynte å lure litt når dingsen av en eller annen mystisk grunn slo seg av og på helt av seg selv noen ganger. Det var ikke av/på-knappen, men det var USB-kontakten som bevegde seg fram og tilbake inni kontakta på IcyBoxen. Hvis jeg vipper den litt opp så slår den seg av. Dette skjedde til og med noen ganger når jeg var vekke og den sto helt i ro! Jeg fikk forhåpentligvis bare en feilprodusert vare, jeg skal nemlig returnere den og forhåpentligvis få en ny.

Konklusjon: Kabinettet hadde vel vært bra hvis ikke det hadde vært for den løse kontakta. Harddisken tror jeg er helt i orden.

EDIT: Av og til trenger jeg bare å SÅ VIDT komme borti IcyBoxen for at den skal slå seg av. Forresten så slår den seg av hvis jeg løfter den opp og beveger den litt fram og tilbake.

6301034[/snapback]

Takk for svar! Synd at du var så uheldig, men det ordner seg nok.

Jeg tror jeg venter litt med å kjøpe. får høre når du får det nye kabinettet. Jeg trodde den der Icyboxen skulle være ganske så bra! :ermm:

Håper du blir heldigere neste gang!

Bråkte forresten disken mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...