Gå til innhold

AMD64 3200+ / AMD64 3800+ ( KLOKKING )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lyst å vente en mnd, har ventet så lenge allerede. Priskuttet som akkurat kom på athlon prosessorene passet meg egentlig mitt i blinken.

 

Det skal også sies at jeg aldri har klokket skikkelig før, bare 100mhz osv med et windows program. Når komponentene kommer skal jeg lære meg å klokke skikkelig, med bios. Er mange gode forum poster her som hjelper.

 

Hvor langt er det sannsynelig at jeg kommer med en athlon64 3800+? Er 2.7-8ghz sannsynelig?

Lenke til kommentar

3800+ har 12x multiplier, med 3200+ har 10x. La oss si at hovedkortet ditt gir FSB på 250MHz, da vil 3200+ være på 2.5GHz, og 3800+ på 3.0 GHz. Med høyere multiplier settes det lavere krav til resten av komponentenes klokkeegenskaper. For å kunne nå 3.0GHz med 3200+ må du helt opp til 300FSB på hovedkortet, noe ikke alle kort klarer, mens 250FSB er det mange flere som klarer.

 

Hvor langt du kommer er umulig å si, det kan godt være at du får en fantasktisk 3200+ som gruser de fleste 3800+, men sannsynligvis er det motsatt. Har ikke sett noe særlig klokking av 3800+, men AMD kjernene har vært gode i det siste, og bør nok kunne klare 2.7 med grei luftkjøler, og andre kompoenter som er med på leken.

Lenke til kommentar
Har lest at 3200+ skal kunne klokkes fint opp til 2800MHz. Også sett en del screenshots fra CPU-Z at den har vært oppe i hele 3.0 - 3.5GHz, men det er nok med litt annen kjøling osv :p

 

-edit-

 

Fant et bilde.. Hehe http://www.casextreme.net/pixx/benches/320...e/3279_1_7V.jpg

6304255[/snapback]

 

 

...God damn!! Det var en heftig klokk for en 3200+!! skal tro hva slags kjøling duden kjører... :ohmy::ohmy:

Lenke til kommentar

Janhaakon: Han har sikkert fase kjøling eller en god vannkjøling.

 

 

Det skal også nevnes at jeg ikke har klokket veldig mye før, så det burde bli tatt med i betraktning. Viss dere som har klokke før kommer til 2.8ghz, så komemr jeg nokk bare til 2.7, fordi jeg har mindre erfaring osv.

Endret av StIFfmasT
Lenke til kommentar

Jeg selger nå en brukt 3700+ til ca 1000kr og kjøper betaler frakt.. Den har stepping KACAE 0603 DPAW. og det skal vist være en 3GHz klokker? jeg har hatt den på 2,7GHz med stock volts og max load på 42 med rom temp på 26!! og da hadde jeg kjørt prime i 7 timer!

 

PM meg for mer info!

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...