Zappza Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Hei! Den ene harddisken min (Maxtor DiamondMax9 160gb IDE) får BIOSen til å stoppe opp. Den kommer til (Detecting IDE devices (1st PM Maxtor (modellen) IDE SMART masse tull Resten av IDE/SATA devicene blir ikke oppdaget, BIOS låser seg når den prøver og laste denne. Hjelp? Dette er den viktigste disken min, OS, Musikken og spilla mine ligger på den. Har backup, men ikke plass til å gjennopprette den Takk for svar
Ar`Kritz Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Vel, å ha en DiamondMax9 som viktigste disk er ikke et bra sjakktrekk. Du får nesten bare fremskaffe en PC som du kan sette disken i som slave, og se om du får hentet ut noe fra den.
Zappza Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Vel, å ha en DiamondMax9 som viktigste disk er ikke et bra sjakktrekk. Du får nesten bare fremskaffe en PC som du kan sette disken i som slave, og se om du får hentet ut noe fra den. 6289158[/snapback] Vet at det ikke er lurt, men det har bare blitt sånn. Skulle jeg ha forandret på det måtte jeg brent backup av 400gb, noe jeg ikke gidder. Håper å få kjøpt meg ny harddisk snart da. Funker ikke som slave heller. Det har jeg prøvd. Skal prøve på en annen pc i morgen
Zappza Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Hmm, harddisken funker knall i den andre PCen
Ar`Kritz Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Bytt IDE-kabel, kontrollerkanal, strømkabel, alt.
Zappza Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Hva er en kontrollerkabel? Har byttet IDE kabel. Strøm kan jeg bytte
PerB Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Hva er en kontrollerkabel? Har byttet IDE kabel. Strøm kan jeg bytte 6290832[/snapback] Nå var det foreslått å bytte kontrollerkanal ikke kontrollerkabel. Det er IDE-kanalen på hovedkortet.
Zappza Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Nå var det foreslått å bytte kontrollerkanal ikke kontrollerkabel. Det er IDE-kanalen på hovedkortet. 6290925[/snapback] Ah Leste feil. Har prøvd det og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå