Joachimv Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg fikk nylig min splitter nye Yamaha TZR50 som selvfølgelig er stappa med plomberinger. Noen som kan beskrive 'godt' hvor de ligger? Hadde hvert litt kjekt om den gikk litt mer enn 42km/h@6500rpm i 6.gir. hehe. Hadde også hvert fint om 'hvordan' jeg gjør det. Er min første gir-ped og har heller ikke særlig erfaring emd å skru, hehe. En som driver å selger scootere og slikt rundt her men har ikke peiling på Yamaha. Greetings! Takker for svar. Lenke til kommentar
kulern89 Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 jeg har oxo nettopp kjøpt en tzr.. veldig lik din... min gikk maks i 39 tror jeg... men vi s du skrur av alle kåpene... så skrur du av HELE eksos annlegge(helt til motoren, ikke motoren da:P) så ligger det en plombe rett innenfor( svart og 5 cm.. bare å ta ut med skru trekker) mopeden min går nå 55/60 uten den lille plomba... men jeg er oxo interessert å vite hvordan jeg kan få den fortere uten effekt annlegg... er det flere plomber? men skal rense luft filtere og forgasseren idag.. håper det funker da :/ Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 Har hørt og lest at jeg bare trenger å ta plomberinga i potta også dyse den opp til 100-120 så går den 85 elns ca. Vi får se. Kjøre den inn først tenkte jeg. Lenke til kommentar
kulern89 Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 ok, jeg sender min inn på rep. på mandag.. får se da.. hvor stor er dysen din nå? min er på 90... og jeg tror det er for stort! Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Orginaldyse er vell på 80 eller 88 tror jeg. Den er helt orginal fåreløpig. Har ikke gjort noe med den. Kjører den inn først. Satan for en good looking bike Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Som nevnt ovenfor her den plomba som sitter rett ved eksosporten på sylinderen, den er fjernet. Og min sykkel gjør om trent 75 på flata, med 90 dyse, powerfilter, original dreving og så og si alt originalt. vel og merke med powerfilteret dro den en del høyere turtall enn med original luftfilter. Den slutter ikke dra før ved en rundt 10,000 rpm, men drar den ikke opp dit da det høres teit ut Gjerne post bilder av deres sykler i "din racing sykkel" tråden, da det er fett med andre tzr'r ^^ Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Dog du ser inn under kåpa helt fremme ved potta, så går det et rør/slange/whatever ut fra potta og hvor må gudene vite. Har så og si at jeg har lite peiling på motor og mekkin (førelåpig kansje hehe) Hva er og gjør 'den greia' fremme ved potta? En slags plombering? En jeg kjenner som har en MH RYZ har et rør/slange fra potta som tydligvis går inn i en turbin og sender eksosen tilbake til luftfilteret elns for å "spare luft" eller som en slags plombering. Meil vil ha min sykkel så orginal som over hode mulig. Har lest at plomberinga i potta eller ny trimpotte/effektanlegg og større dysa så skal den gå 'dobbel så fort', rundt 85 elns. mopedportalen.com Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 en kamerat har fjerna begge plombene.. den runder 90. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Lite tips til dere som tar ut plomba: Tenk ut en måte å få den inn igjen, ellers må dere kjøpe nytt originalanlegg om dere skulle bli tatt i kontroll. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 verksted *slikke 14 ganger på reply knappen* Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg vil TZR'en min skal gå la oss si 65+ og dra 'litt' bedre enn det den gjør nå, hva trenger jeg? Dyse? Powerfilter? Blir ikke motoren "lat" om jeg kjører den særlig med plomberinger? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 du fjerner den plomba ved eksosporten ? verkstedet mitt (Jeco) tok 1500 for dette. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 du fjerner den plomba ved eksosporten ? verkstedet mitt (Jeco) tok 1500 for dette. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 verksted *slikke 14 ganger på reply knappen* 6287356[/snapback] Ikke alle verksteder som er så keene på å medvirke til trimming/skjuling av trimming, fordi det er ulovelig og kan få dem bøtelagt. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 tja, de virka ikke så veldig uvillige for å si det sånn... men men min er go som den her.. no more no less Lenke til kommentar
kulern89 Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 jeg kan ta ut plomba for 200 spenn.. det er så enkelt på tzr at det ikke er mulig ass.. jeg har nesten ikke en dritt greie på dette.. men klarer det fint alene... ta på plomberinga er 0 problem oxo;) si fra:P Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 jaha jaha fortell mer fortell mer? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Må av med alle kåpene og hele anlegge da? Hva med de fjerene som er festet i silynderen, er de vanskelige å få på igjen? Har kjøpt meg en 120dyse og et powerfilter, men tror det er for stort. Hvor i svarte sitter det orginale egentlig? Er en 'boks' under tanken, kan det stemme? Står filteret er for bl.a DTX 125cc, forhandleren mente på det burde passe alle AM6 motorer så hvorfor ikke en 50cc, om det ikke er samme motoren bare nedplombert. Hva gjør jeg for å skifte det? Tar av tanken osv da sikkert. Vanskelig? Bestille meg en Tecnigas RSG potte. Crash.no Endret 12. juni 2006 av viiite Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 du skla ha 39mm powerfilter til tzr du må av med tanken, løsne den klipsen rundt innsuget til gasseren, fjerne den store svarte boksen. montere powerfilteret og skru på tanken igjen men husk : powerfilter må ikke kjøres med i ekstremt regnvær. og det må beskyttes under vask. vann i motor = ikke bra Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 OK. Antar jeg kan montere powerfilteret uten å 'trimme den'? Skal gjøre det når jeg får RSG potta. Det blir vell bare så vidt effekt og litt bedre lyd med powerfilter fåreløpig. Tusen takk for en aktiv tråd folkens spesielt Sweet skal få lagt ut et bilde av sykkelen når jeg får skaffet kamera som er litt bedre enn VGA ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg