Gå til innhold

Ny htpc, bråkete DVD-rom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har anskaffet en nærmest lydløs htpc (mcubed hfx-kabinett, ingen vifter :) ) og er fornøyd med lydnivået på den til vanlig, som i praksis kun er harddisken.

DVD-brenneren som står i er en nec nd-3550. Når denne setter i gang og skal lese brytes stillheten ganske brutalt! Jeg må spille temmelig høy musikk for å overdøve bråket, og på filmer med stille partier blir det jo uansett tydelig...

Er det noen måte å senke lesehastigheten eller på annen måte senke støynivået på dvd-romen? I verste fall, er det andre dvd-brennere på markedet som har _betydelig_ lavere støynivå?

Detta jetfly-bråket er uholdbart :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

di fleste data dvd spillerne/ brennerne jeg har prøvd bråker masse

samme gjelder cdrom/brennere .

men det kan være det finnes noe software som stiller ned hastigheten , hvist du finner så si fra ;)

Skrevet (endret)

søk og du skal finne

Dette funket særskilt godt for meg. På 2-4x dvd lesing er det knapt hørbart. Jeg sleit med NEC sitt ND drev, dette bråker i utgangspunktet ganske mye og var i ferd med å kjøpe en mer stillegående bare for å få det litt roligere i htpcen. Men vips, der sparte jeg nesten 1k.

edit: for ordens skyld gikk jeg for løsningen med nero drive speed, av de mange forslagene jeg fikk.

Endret av Spr0cket
Skrevet

Testa nero drivespeed, og den gjorde definitivt susen - på en fantastisk enkel måte :)

Startet programmte (Nero->verktøy->Nero drivespeed) og valgte riktig enhet fra drop-down lista, trykte "silent" og ok. Stort enklere blir det ikke :)

Takk for gode svar, og sorry at jeg ikke tenkte på å søke etter detta =\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...