Gå til innhold

Finner ikke Harddisk


Anbefalte innlegg

En venn av meg har kjøpt my harddisk og hovedkort(ASUS K8N Delux) til pcen sin. Den nye harddisken funker helt fint men vi får ikke den gamle til å virke. Det er 3 harddisker i pcen og 2 av dem er S-ATA, den som ikke vil virke er IDE.

 

Når IDE harddisken er koblet til så stopper pcen bare under oppstart og det står "Dmi pool data"

 

Vi har prøvd med forsjellige ide kontakter og vi har prøvd å skifte på "master" og "slave".

 

Noen som vet hva som er galt?

 

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når IDE harddisken er koblet til så stopper pcen bare under oppstart og det står "Dmi pool data"

Noen som vet hva som er galt?

6270217[/snapback]

Forsøk å sett harddisk-jumpere til cabel select. Påse at andre IDE-enheter på samme kabel også er Cabel Select (ytterste enhet på kabel vil være master). Sjekk at ingen pinner er bøyd på harddisken. Sjekk at kabel er satt riktig (også at riktig ende er i hovedkort). Sjekk at boot-rekekfølge er riktig satt i Bios.

Lenke til kommentar

Har 3 HDD:

 

Ny! seagate 300 GB SATA (finner den og har instalert opprativsystemet på denne)

 

Andre:

 

WD 200 GB SATA (denne finner an ikke. fant den når jeg instalterte windows men kunne ikke re boote. då klarte windows ikke å start opp. ble litt pist pga dette)

 

Fant ut at jeg måtte koble ut den WD 200gb for å få windows til å boote ijen.

 

konklusjoner er: At jeg finner den når jeg instaler windows og i BIOSEN men klarer ikke å starte windows.

 

Har også en IDE på 120 GB den finner jeg.. måtte bare få tak i en jumper å sette den på Slave.

 

Men den nye Seagaten har ett merkeligt pinne system. er bare sånn ca. 5 på en rekke og jumper fulgte ikke med :dontgetit:

 

Kan det hjelpe om jeg formaterer WD? minuse er at den er stappa med serier og spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...