Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgraderte bios, maskina berre restarter


Anbefalte innlegg

Hei eg har eit hk abit kg7 raid og ein amd xp1700+ cpu. Kjøpte en xp2000+ cpu og måtte oppgradere bios. Det gjekk veldig greit (tok versjon dm som var den siste) Nå vil ikkje windows starte den berre restarter maskina når den er nesten halveis lastet. Har prøvd og instalere windows på nytt og da skjer det samme. Av og til kjem det ein blå skjærm som forteller at instalasjonen er stoppet for å ungå skade på maskinvare. Der står det vis feilmeldinga kjem igjne så må eg prøve å bytte skjærm kort, samt må eg kontakte maskinlevrandøren og få ein oppgradering til bios. Så står det ein teknisk kode.

Eg har og prøvd den gamle cpu men det samme skjer. Den finner den nye cpuen etter eg oppgraderte bios, men det er jo tydelig det har skjedd ein alvorlig feil.

Er det nokon som har gode råd til meg?

På forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mulighet som jeg vet kan hjelpe i lignende tilfeller hvis du har integrert grafikkort og/eller lydkort som er erstattet av en påbygd løsning..

Resett BIOS

Fjern påbygde kort

Flash BIOS på nytt (forutsatt at du har riktig oppdatering)

start opp, se at det er som det skal..lagre..

Smekk inn gjenstående hardware og installer os.

Lenke til kommentar
En mulighet som jeg vet kan hjelpe i lignende tilfeller hvis du har integrert grafikkort og/eller lydkort som er erstattet av en påbygd løsning..

Resett BIOS

Fjern påbygde kort

Flash BIOS på nytt (forutsatt at du har riktig oppdatering)

start opp, se at det er som det skal..lagre..

Smekk inn gjenstående hardware og installer os.

6272452[/snapback]

 

 

Problemet er at eg har ikkje noko anna skjærm kort. :( Prøvde å oppgradere bios igjen og alt går bra, men når eg starter maskina og den skal laste windows så restarter den. Er det mulig og flashe bios tilbake til den forige versjon?

Lenke til kommentar
Kan hende du må installere Windows på nytt.

6280328[/snapback]

 

Hadde samme problemet en gang og ente med att det ble ny installering av Windows.

6280386[/snapback]

 

 

Får desverre ikkje instalert windows heller. Kjem opp ein blåskjærm under instalasjon at den blei avsluttet for å ikkje skade maskina. Måtte sjekke skjærmkort og evt oppdatere bios. Har tatt ut alle komponenter og testet men restarter fremdeles, har og prøvd å flashe bios med eldre versjon igjen men uten hell. ER det hk som har godt føyken??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...