Gå til innhold

DVDer virker ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har en 50-pakke med DVD+R fra Traxdata. Jeg har brent en del filmer på disse. Filmene er kjøpefilmer som er komprimert med DVD Shrink og brent for å ha som backup. Filmene virket fint på PCen etter at de ble komprimert med DVD Shrink, men DVDene virker ikke. Noen virker ikke i det hele tatt og andre hakker filmen noen steder og hopper over noen steder. Det virker som at DVDene er ødelagt, men de har ikke vært utsatt for noe fysisk skade.

 

Er det noen måte å finne ut om det er DVDene som det er noe galt med? I så fall bør jeg vel ikke bruke resten av DVDene jeg har?

Hvis jeg kjøper nye DVDer (fra et annet merke) er det noen måte jeg kan finne ut om disse er i orden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en NEC ND-3550A

 

Jeg kjørte noen tester på en av de brente DVDene med det Nero programmet.

 

Jeg har lagt med resultatet som bilder. Med scandisk så står det at alt er bra, men på platekvaliteten så er det en del streker. Jeg vet ikke hvor mye som er vanlig der. Jeg testet også med ytelsestesten og den fikk "Feil - UNRECOVERED READ ERROR (031100)" da den var kommet 1 GB ut i platen.

post-72197-1149767503_thumb.png

post-72197-1149767511_thumb.png

post-72197-1149767521_thumb.png

post-72197-1149767532_thumb.png

post-72197-1149767543_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problemer og det viste seg at dvd'ene jeg brukte hadde for dårlig kvalitet til å brenne på maks hastighet. Fikk da readerrors utover på dvd'en. Prøv å brenne en cd på lavere/lavest hastighet, eller kjøp bedre dvd'er er mitt råd.

Lenke til kommentar

Nå begynte jeg å tvile litt på brenneren min. Jeg brente Windows Vista med den på en DVD+RW fra Verbatim. Ser ut som den DVDen hvertfall funker bra, men den blir ikke oppdaget av DVD brenneren min som jeg nettopp har brent den med. Det står at det ikke er noen DVD i stasjonen. Jeg satte den inn i CD+RW/DVD-leseren min og der virka den helt fint. Jeg trodde NEC hadde bra brennere jeg?

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg nec brennerene har blitt dårligere med tiden, men de er for all del ikke møkk. Finnes mye værre brennere enn NECene.

 

Det som er litt kjedelig med NECene er at de ikke er så gode lesere, og mangler en del funksjoner man feks finner hos BenQ-brennere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...