Gå til innhold

TES: Stort save problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jo, hei. Jeg har igjen et problem med Oblivion og nå er det savinga.. Nå er det umulig å save, sove. Går ikke ann å save manuelt, quicksave eller autosave. Hver gang jeg skal noen av delene, kommer i ett nytt rom eller skal sove/vente så stopper oblivion og skrivebordet mitt popper opp. Da jeg starter det på nytt kommer jeg ikke inn på det sist lagrede spillet mitt. Jeg får spilt, men ikke lagret så jeg sitter fast ett sted og får ikke gjort noe mer i spillet.. For de som har lest så langt, HJELP MEG. Takker for tips. Har prøvd å loade det flere ganger, savet men det samme skjer hver gang.

Har også prøvd å skifte autosave.bak til autosave.ess men da må jeg skrive over en gammel fil, noe jeg ikke vil. Håper noen kan hjelpe, ville satt STOR pris på det. Meldingen jeg får opp når jeg skal loade er "The save game is corrupt. Returning to game."

PS. Jeg har lett lenge og vet noen om en kode som kan få meg til å kunne bære mer ting og tang? Er dritlei av å bruke "tgm" god mode for jeg hater å jukse og jeg bærer på veldig mange "viktige" ting og jeg er hele tiden over encumbered.. Men jeg vil bare ha muligheten til å bære så mye ting jeg vil men samtidig kunne dø osv.. (dvs ikke god mode).

Endret av Dragonheart
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har også prøvd å skifte autosave.bak til autosave.ess men da må jeg skrive over en gammel fil, noe jeg ikke vil. Håper noen kan hjelpe, ville satt STOR pris på det. Meldingen jeg får opp når jeg skal loade er "The save game is corrupt. Returning to game."

6258838[/snapback]

Gjør det, enkelt og greit. Spillet autosaver ganske ofte. Hvis du absolutt ikke vil, så kan du jo bare flytte den originale filen vekk.

PS. Jeg har lett lenge og vet noen om en kode som kan få meg til å kunne bære mer ting og tang? Er dritlei av å bruke "tgm" god mode for jeg hater å jukse og jeg bærer på veldig mange "viktige" ting og jeg er hele tiden over encumbered.. Men jeg vil bare ha muligheten til å bære så mye ting jeg vil men samtidig kunne dø osv.. (dvs ikke god mode).

6258838[/snapback]

Lag en kjekk ring/amulett i editoren med avsindige mengder Feather.

Endret av MiSP
Skrevet
Spm er hvordan jeg gjør det? -.-  Trenger jeg noen spess ingredienser ellernoe?

6259169[/snapback]

Du gjør det i editoren, du trenger ingenting som helst. Eventuelt kan du vente til level 17, og finne masse Sigil Stones i Oblivion Gates som gir deg +125 Feather (har tre av dem selv).

Skrevet
Spm er hvordan jeg gjør det? -.-  Trenger jeg noen spess ingredienser ellernoe?

6259169[/snapback]

Du gjør det i editoren, du trenger ingenting som helst. Eventuelt kan du vente til level 17, og finne masse Sigil Stones i Oblivion Gates som gir deg +125 Feather (har tre av dem selv).

6259185[/snapback]

Er ferdig med mainquest. Men har et Spellmaking alter og Enchanting alter. Så får det nok til.

Skrevet

Blir gal. Jeg maser vel, men jeg forheksa en ring for å teste. Ring of love, men den har bare Fortify Health og finner ikke noen mulighet for å bruke Feather. Men så bruker jeg soul gems, har noe med det?

Skrevet
du bør bruke forify Strength siden du vil jukse minst mulig og det er dessuten billigere og mer effektivt.Du MÅ kunne en spell med det du skal Enchante

6259967[/snapback]

Jeg er helt blåst i huet. Skjønner ikke noe. Jeg driter i å jukse akkurat nå, bare jeg får en kode til å forhøye "encumburance" eller hva f*** det heter. :nei:

Skrevet
eller du kan gjøre det aller enkleste når det gjelder encumbrance -kjøp et hus,hvis du har ,et legg fra tinga på gulvet og prioriter hva du MÅ ha med deg

6261867[/snapback]

*Rive seg i håret*

Hadde 436500/900

La fra meg så det til slutt ble 500/900 etter litt strev og så quicksavet jeg og SÅ klikker spillet!

Skrevet

et ikke ukjent problem for meg.for mange ting på gulvet resulterer i lagg som fører hakking som leder til kræsj,ikke ukjent det hellet sikkert men men prøv og load hvis det går og legg så mye som mulig i kister og skap men ikke legg alt i en kiste sorter for eksempel hvis du har et stort ferdig innredet hus foreksempel bruma er passe stort da kan du legge armor i en kiste, våpen i en annen osvhvis du har mye våpen ja da sorterer du bue, sverd og staffs osv, slik kan du unngå kræsj og lagg og diverse annet rot.

mvh Campin Carl

Skrevet
et ikke ukjent problem for meg.for mange ting på gulvet resulterer i lagg som fører hakking som leder til kræsj,ikke ukjent det hellet sikkert men men prøv og load hvis det går og legg så mye som mulig i kister og skap men ikke legg alt i en kiste sorter for eksempel hvis du har et stort ferdig innredet hus foreksempel bruma er passe stort da kan du legge armor i en kiste, våpen i en annen osvhvis du har mye våpen ja da sorterer du bue, sverd og staffs osv, slik kan du unngå kræsj og lagg og diverse annet rot.

mvh Campin Carl

6262036[/snapback]

Smart tips, takker. Problemet er vel egentlig det at jeg ikke får savet o.l. Og jeg har så utroliiig mye ting etter mange quester.. Har 4000 bread loaf o.l. så får vel spise opp litt. Men takk for tips, igjen.

Akatosh, la mitt inventory forsvinne!

Skrevet

JASSÅ. Ja. Det er det virkelig, men jeg har vært så dum at jeg ville ha det mer realistisk å innstallerte Hunger mod så jeg må dytte i meg mat hele tia.. *Riste på hodet* "your belly starts talking to you.. you should eat"

Skrevet
Thank you. Victory of encumburance! May Talos guide you my fellow oblivion geek.

6262214[/snapback]

Without my by-the-nine-smart-brain you would be,the feared,unlikeable,unmoveable,Over-encumbered person

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...