Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil USB og Win XP Service pack 2?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg sliter med å få USB portene til å fungere på den nye maskina jeg har bygget. En CM stacker med Asus A8N32-SLI hovedkort, AMD4200x2 osv. Jeg har også en T-Balancer viftestyring (USB) innmontert.

XP Pro med servicepack 2 er installert.

 

T-Balancer'en er stort sett det eneste jeg får til å funke med USB.

USB sticker som jeg vet funker på andre maskiner får "read/write error" her. Ipod Shuffle oppdages, men har samma problemet.

 

Jeg har reinstallert drivere og lett etter nye forgjeves. Lite å finne på ASUS sine sider. Jeg har et lignende problem på laptopen min også som dukket opp etter oppgradering til servicepack 2.. Den finner ikke Ipod'en min via USB..

 

Er det andre som sliter med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt det problemet etter at jeg instalerte windows på nytt (uten å av instalere SP2 :p )

 

Du må oppdatere driveren for USB utgangene. Gå inn på Device Manager (eller hva det enn nå heter på norsk...) og åpne "Universal Serial Bus controllers". Oppdater alle drivere.

 

Håper det hjelper.

 

Mvh. Christoffer.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt det problemet etter at jeg instalerte windows på nytt (uten å av instalere SP2  :p )

 

Du må oppdatere driveren for USB utgangene. Gå inn på Device Manager (eller hva det enn nå heter på norsk...) og åpne "Universal Serial Bus controllers". Oppdater alle drivere.

 

Håper det hjelper.

 

Mvh. Christoffer.

6259150[/snapback]

 

Heisann,

 

Takk men desverre.. Har reinstallert og oppdatert i det uendelige.. Det er nok ikke der feilen ligger..

Lenke til kommentar

 

Jeg har reinstallert drivere og lett etter nye forgjeves. Lite å finne på ASUS sine sider. Jeg har et lignende problem på laptopen min også som dukket opp etter oppgradering til servicepack 2.. Den finner ikke Ipod'en min via USB..

 

Er det andre som sliter med dette?

6258019[/snapback]

 

 

hei.....

hadde samme problemer med mange laptoper (driver liten firma). prøv dette, kanskje hjelper.....

 

* start/settings/control panel/system/hardware/device manager/

* avinstaller alt som har med USB controllers

* så action/scan for hardware change

la WinXP finne driverene selv, restart PC

 

hvis Windows finner ikke nødvendig driverene, så sett inn CD/DVD til hovedkortet eller driver CD/DVD til laptop......

 

lykke til.....

Lenke til kommentar

 

Jeg har reinstallert drivere og lett etter nye forgjeves. Lite å finne på ASUS sine sider. Jeg har et lignende problem på laptopen min også som dukket opp etter oppgradering til servicepack 2.. Den finner ikke Ipod'en min via USB..

 

Er det andre som sliter med dette?

6258019[/snapback]

 

 

hei.....

hadde samme problemer med mange laptoper (driver liten firma). prøv dette, kanskje hjelper.....

 

* start/settings/control panel/system/hardware/device manager/

* avinstaller alt som har med USB controllers

* så action/scan for hardware change

la WinXP finne driverene selv, restart PC

 

hvis Windows finner ikke nødvendig driverene, så sett inn CD/DVD til hovedkortet eller driver CD/DVD til laptop......

 

lykke til.....

6260720[/snapback]

 

Neida,

 

Har prøvd om og om igjen, uten suksess..

Kikket litt innpå apple sine sider (ipod shuffle) og der snakkes det om bugs i XP SP 2. Det ligger en link der til MS sine sider hvor de refererer til en hotfix for USB problemer etter installering av SP2.

Men nei du, man kan ikke laste ned denne direkte. Man må ringe til MS og kunne vise til at man har en original XP versjon.

Kontaktet MS og fikk hotfix tilsent på email (med passord og greier). Etter jeg installerte denne funker USB stikkene mine.. Men jeg sliter fremdeles med iPod Shuffle..

Lenke til kommentar

Neida,

 

Har prøvd om og om igjen, uten suksess..

Kikket litt innpå apple sine sider (ipod shuffle) og der snakkes det om bugs i XP SP 2. Det ligger en link der til MS sine sider hvor de refererer til en hotfix for USB problemer etter installering av SP2.

Men nei du, man kan ikke laste ned denne direkte. Man må ringe til MS og kunne vise til at man har en original XP versjon.

Kontaktet MS og fikk hotfix tilsent på email (med passord og greier). Etter jeg installerte denne funker USB stikkene mine.. Men jeg sliter fremdeles med iPod Shuffle..

6261278[/snapback]

 

 

hei igjen....

trodde at du kunne laste alt hos MS hvis du går gjennom "Windows Genuine ....." ?!?! hvis det er sånn som du sier, at du må ringe for å få lov å laste noen fil selv om du har lovlig versjon, da er det noe galt her..... ok, kan ikke hjelpe deg med APPLE, så sier jeg bare lykke til....

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Jeg sliter med å få USB portene til å fungere på den nye maskina jeg har bygget. En CM stacker med Asus A8N32-SLI hovedkort, AMD4200x2 osv. Jeg har også en T-Balancer viftestyring (USB) innmontert.

XP Pro med servicepack 2 er installert.

 

T-Balancer'en er stort sett det eneste jeg får til å funke med USB.

USB sticker som jeg vet funker på andre maskiner får "read/write error" her. Ipod Shuffle oppdages, men har samma problemet.

 

Jeg har reinstallert drivere og lett etter nye forgjeves. Lite å finne på ASUS sine sider. Jeg har et lignende problem på laptopen min også som dukket opp etter oppgradering til servicepack 2.. Den finner ikke Ipod'en min via USB..

 

Er det andre som sliter med dette?

6258019[/snapback]

hei

jeg har hatt det samme problemet selv at ikke en dritt funker

du burde formatere pcen og innstalere xp pro og sp2 på nytt så funker det kansje

det måtte jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...