Gå til innhold

CD-etikett / cover-program


Anbefalte innlegg

Morn!

 

Jeg trenger et (gratis)program til å lage/printe ut etiketter og cover til CD.

 

Har prøvd Pochette Express, men synes det er litt for simpelt. Man kan bare lage etikett ut av et ferdig bilde, og ikke designe den i selve programmet.

 

Det må også passe til etikettarket når man printer det, så det bør være mulighet til å justere hvor etiketten skal printes.

 

Fint hvis noen vet om noe! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv CoverXP.

6256675[/snapback]

Takk for tipset, men jeg har prøvd det også.

 

Det er jo litt av det samme som Pochette Express, du har ikke så mange muligheter til å lage det akkurat som du vil ha det. Dessuten var det vanskelig å finne en mal som passet til arkene jeg har. (Har riktignok ikke prøvd alle enda, men...)

 

:)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Du kan også prøve Visual Labels,

CD Label Cover Creator eller

EasyCD/DVD Cover Creator.

Lykke til.

6258768[/snapback]

Takk, skal prøve dem i morgen, eller så fort jeg får tid. ;)

 

Kan man ikke lage cover i Nero?

6261894[/snapback]

Aner ikke, har ikke Nero. Og det er vel ikke gratis, er det vel...? Tror ikke jeg gidder å bruke penger på noe.

 

:)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Du kan også prøve Visual Labels,

CD Label Cover Creator eller

EasyCD/DVD Cover Creator.

Lykke til.

6258768[/snapback]

De koster penger, jo! :cry:

 

Men jeg fant et annet program på en av sidene du linket til: CdCoverCreator

 

Det er gratis, og er det mest geniale jeg har kommet over hittil av CD-cover-programmer (ser det ut til). Jeg har ikke laget noe med det enda, men det ser ut til å ha det meste som trengs av funksjoner.

 

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 2 år senere...

Skal du lage egne private CD-covere, kan du lett mekke til noe sjøl i LibreOffice (gratis) - enten i modulen Impress (presentasjonsmodulen) for et sammenhengende dokument på flere sider, eller i modulen Draw som er et rent tegneprogram.

 

Lager du en side med en boks på 12,1 cm x 24,5 cm til coverforsiden og en side med en boks på 11,8 cm x 15 cm til coverbaksiden, er du godt i gang med selve coveret. Jeg er litt mer usikker på hvordan man skal tilpasse utskrift av etiketten, men her kan man jo forsøke seg frem.

 

Alternativt kan teste ut noen av de tre malene for CD/DVD på LibreOffice Templates.

 

edit: skrivefeil

Endret av BonzoDog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...