Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Norske studenter i utlandet med bil


Anbefalte innlegg

God aftens folkens!

 

Nå fikk jeg litt hetta, leste på VGnett at det er strenge regler ang. bruk av utenlandsk bil i Norge og nå som sommeren nærmer seg med stormskritt blir jeg stresset av å lese sånt. Saken er slik; Jeg og dama har kjøpt oss en dansk bil som vi bruker i DK, og nå som vi skal hjem til Norge på ferie så skal vi kjøre. Og i artiklen til VG står der at vi skulle være obs... Jeg har sendt mail til tollvesenet og venter på svar.

 

Er det noen her som vet noe mer om dette?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du norsk statsborger og kjører utenlandsk bil Norge, så har du et gedigent problem når du bli stoppa.. :)

Da snakker vi bøter i stor størrelse, og krav på engangsavgift på bilen fra Tollvesenet.. :)

 

Du kan sikkert prøve å søke fritak, men det er nok mer trolig at du vinner i lotto uten å ha levert kupong.. :)

 

Så om du har tenkt å kjøre den danske bilen i Norge i sommer, så er det billigere å leie en Hummer ellerno den tiden, og heller bruke litt tid på å sjekke regelverket. :)

Lenke til kommentar
Er du norsk statsborger og kjører utenlandsk bil Norge, så har du et gedigent problem når du bli stoppa.. :)

Da snakker vi bøter i stor størrelse, og krav på engangsavgift på bilen fra Tollvesenet.. :)

 

Du kan sikkert prøve å søke fritak, men det er nok mer trolig at du vinner i lotto uten å ha levert kupong.. :)

 

Så om du har tenkt å kjøre den danske bilen i Norge i sommer, så er det billigere å leie en Hummer ellerno den tiden, og heller bruke litt tid på å sjekke regelverket. :)

6258735[/snapback]

 

 

Glemte kanskje å si at jeg er student i Danmark og har meldt utflytting til DK. Vi har og fått oss Dansk personnummer og hele pakken.. Forandrer det på noe?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...