Gå til innhold

Flash meny problem


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et lite problem med en flashmeny som loader hver gang jeg åpner en ny side.

 

Møre og Romsdal - denne animasjonen/m lyder er noe man ikke trenger/vil se mer enn første gangen man går inn på siden(e). Finnes det en mulighet for få flashen til kun å spille en gang? Jeg vurderte frame men det blir en dårlig løsning for da følger menyen med når man scroller nedover sida, og i mindre oppløsninger vil menyen ta opp alt for stor del av sida.

 

Finnes det noen måter å få animasjonen til å kun spille en gang?

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Møre og Romsdal - denne animasjonen/m lyder er noe man ikke trenger/vil se mer enn første gangen man går inn på siden(e).

 

(...)

 

Finnes det noen måter å få animasjonen til å kun spille en gang?

6254321[/snapback]

 

Du bør ta en titt på måter å sende informasjon fra object-taggen inn til flash-filen.

 

Det jeg ville gjort, uten at det nødvendigvis er korrekt, er for det første å hoppe av statiske html-sider og over på (bittelitt-) dynamiske php-sider. Grunnen er at da kan man enkelt finne ut om det er første gang personen laster menyen denne sesjonen eller ikke, og skrive ut en passene object-tagg alt ettersom.

 

Så, hvis personen har lastet menyen før, skriv ut f.eks.

<param name="FlashVars" value="lastet=jepp" />

For deretter å sjekke via actionscript om variabelen "lastet" er satt til "jepp". Hvis det er tilfellet, hopp over introen i menyen, og gå rett på sak. Hvis ikke, snurr film.

 

Håper i allefall noe av dette gav mening :-)

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har et lite problem med en flashmeny som loader hver gang jeg åpner en ny side.

 

Møre og Romsdal - denne animasjonen/m lyder er noe man ikke trenger/vil se mer enn første gangen man går inn på siden(e).  Finnes det en mulighet for få flashen til kun å spille en gang? Jeg vurderte frame men det blir en dårlig løsning for da følger menyen med når man scroller nedover sida, og i mindre oppløsninger vil menyen ta opp alt for stor del av sida.

 

Finnes det noen måter å få animasjonen til å kun spille en gang?

6254321[/snapback]

 

 

 

Du setter actipnscriptet stop(); i siste frame av animasjonen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...