Gå til innhold

Reparere K500i eller skaffe ny?


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! Jeg trenger noen råd om hva jeg bør gjøre med min mobiltelefonsituasjon.

 

Jeg kjøpte en SE k500i i April i fjor, uten abonnement, til Telebutikken, og synes jeg fikk en real pris, betalte 1700 for den. Etter å ha hatt Chess i et halvt år nå er jeg kjempefornøyd med dem, har små mobilregninger, og telefonen fungerer som bare juling. Har ikke hatt problemer med joysticken eller noe. Batteriet er fortsatt ganke sprekt, bortsett fra at jeg merker at det ikke blir bedre med tida forståss.

 

Det er bare én ting: I oktober i fjor klarte jeg å miste den i gulvet noen ganger, og etter det fungerte ikke kameraet i det hele tatt. Når jeg slår på "kameraknappen" får jeg opp en svart skjerm bare i noen sekunder. Jeg har ikke brydd meg noe særlig om det da jeg har digitalkamera på si, men i det siste har jeg kunne tenkt meg å sende MMSer igjen. Jeg har ikke tegnet noen spesiell forsikring på telefonen.

 

Etter å ha lest litt her inne så har jeg forstått det slik at alle mobiler kjøpt før 1. september 2005 bare har ett års garanti...? Dessuten, det er noen hakk på telefonen, så jeg kan vel umulig bare dra på butikken å si "det bare slutta å virke"? Det sluttet jo å fungere før ettårsgarantien min gitt ut i April i år, men de kan vel bare tro at jeg sletta bildene tatt etter den datoen det faktisk sluttet å fungere i oktober?

 

Hva jeg prøver å si er: jeg er vel rimelig rettighetsløs her? Min mor styrer på og sier ting som "det er sånne som deg de tjener penger på!" men jeg tror virkelig ikke jeg har noen sak her... eller har jeg det? Kan jeg få dem til å reparere skaden selv om ettårsgarantien gikk ut i april? Jeg vet nemlig ikke hvilke garantier Telebutikken opererer med.

 

Så, om jeg får dem til å reparere kameraet likevel... noen som veit hva en sånn regning vil bli på? Er det smartere for meg da å kjøpe en ny telefon til 2500-3000 kroner istedenfor? Selger de fortsatt k500i? Jeg likte denne så godt. (Men har hørt at flere har hatt problemer med joysticken.) Om jeg falt for denne, er den noen lignende på markedet nå jeg kommer til å like?

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Garantien er gått ut, men du har reklamasjonsrett jfr forbrukerkjøpsloven. Problemet er bare at kameraet sluttet å virke som følge av at den datt i bakken, og dette dekkes ikke av garanti eller reklamasjonsrett. Skal den repareres, må du betale for det. Prisantydning... 800 kroner, ikke lønnsomt.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for svar folkens. Jeg har innsett at det ikke er noe særlig vits i å reparere den, dessuten har joysticken begynt å fuske også. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en w810i da jeg har en skikkelig tragisk mp3-spiller som sluker batteri, og har lyst til å slå to fluer i en smekk :)

Lenke til kommentar
Takk for svar folkens. Jeg har innsett at det ikke er noe særlig vits i å reparere den, dessuten har joysticken begynt å fuske også. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en w810i da jeg har en skikkelig tragisk mp3-spiller som sluker batteri, og har lyst til å slå to fluer i en smekk :)

6424168[/snapback]

 

Annbefaler deg i å legge på noen hundrelapper til, og kjøp K800i.

Lenke til kommentar
Annbefaler deg i å legge på noen hundrelapper til, og kjøp K800i.

6424746[/snapback]

Heheh, litt seint nå, har nok kjøpt meg w810i ;) Får den om noen dager.

Syntes den lå jævli fint i hånda (fikk prøve en) og digger sort og oransje-kombinasjonen. Såh. Nå håper jeg bare mitt eksemplar er et tilsvarende feilfritt et så jeg slipper å fikse bugs som skulle dukke opp.

 

Er det forresten noen som vet hvor lang ledningen til høretelefonene er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...