Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prod. og ford. av el. energi EL2010 - Eksamen


Anbefalte innlegg

Sitter her med forberedelseshefte til faget Produksjon, overføring og fordeling av elektrisk energi.

 

 

Tema/situasjonbeskrivelse:

"På skolen der du går, skal det være åpen uke. Klassene du går i, skal denne uka ha en infomarsjons stand der følgende temaer skal presenteres:

 

-Sentralnettet

-Kundens muligheter i kraftmarkedet

-Aktuelle spenningssystemer i lavspenningsnettet"

 

Jeg tenker da at å lese på kapitell om fordelingsnettet og om de ulike spenningssysteme ne, fordeler og ulemper der.

Men på kundens muligheter i kraftmarkdet, noen som har idéer om aktuelle problemstillinger?

Endret av warillion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med forberedelseshefte til faget Produksjon, overføring og fordeling av elektrisk energi.

 

 

Tema/situasjonbeskrivelse:

"På skolen der du går, skal det være åpen uke. Klassene du går i, skal denne uka ha en infomarsjons stand der følgende temaer skal presenteres:

 

-Sentralnettet

-Kundens muligheter i kraftmarkedet

-Aktuelle spenningssystemer i lavspenningsnettet"

 

Jeg tenker da at å lese på kapitell om fordelingsnettet og om de ulike spenningssysteme ne, fordeler og ulemper der.

Men på kundens muligheter i kraftmarkdet, noen som har idéer om aktuelle problemstillinger?

6251371[/snapback]

 

Det det kan komme spørsmål om er hva du kan gjøre for å få billigere strøm.. Og hva strømprisen er bygd opp av.. med nettleie, forbruk, påslag og mva.. Man kan skrive om spotmarkedet, og hvordan det fungerer. Jeg skal ha samme eksamen, og trenger selv litt hjelp:).. Håper det kommer noen som er oss overlegne..

Endret av Locsa
Lenke til kommentar

Økonomisk kompensasjon:

 

Ved over et forbruk på 400kW i året kan kunden få øk. komp hvis det er strømutfall som lager problemer for kunden. Det finnes også en løsning der nettselskapet må rapportere strømutfall. Til mer utfall, til lavere blir nettleigen senket. Dette er fastsatt av NVE, via KILE og FASIT. Du bør søke etter disse to, for jeg vet ikke helt hva det er , tror det er noe komité.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...